احمد خاتمی: آمریکا برای ایران “مار” بود و هم اکنون به یک “افعی” تبدیل شده است

0
144

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه نماز جمعه گفت اگر آمریکا تا دیروز در عرصه‌ توطئه علیه ایران “مار” بود هم اکنون به یک “افعی” تبدیل شده است.

به گفته وی هر توطئه‌ای که علیه ایران اسلامی شکل می‌گیرد، یک پای ثابت آن آمریکا است.

به گزارش ”فارس” خاتمی درباره اظهارات اخیر رهبر جمهوری اسلامی نسبت به سفر هیئت ایرانی به نیویورک گفت: “جمله “بجا نبود” مقام معظم رهبری هرگز به معنای بی‌اعتمادی به مسئولان محترم نیست ما آمریکا را دولت دروغگو، دولت ریاکار و دولت عهد‌شکن می‌دانیم.”

وی افزود: از طرف دیگر آمریکایی‌ها در این روزها لبخند نشان می‌دهند و استقبال می‌کنند و به دروغ می‌گویند تحریم‌ها ایران را به مذاکره واداشته است که اینها همه دروغ است و نشانه دروغ بودن آن این است که رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نتانیاهو می‌گوید که همه گزینه ها از جمله حمله نظامی را روی میز دارد .”

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: ”رئیس‌جمهور دروغگوی آمریکا می‌گوید ما در پی تغییر نظام نیستیم، شما 35 سال در پی تغییر نظام بودید اما نتوانستید.”

احمد خاتمی در ادامه اظهار داشت: ”در فتنه 88 با تمام وجود از فتنه‌گران حمایت کردید و در عرصه رسانه‌ای تمام توان خود را در اختیار فتنه‌گران قرار دادید.”

فتنه اصطلاحی است که اصولگرایان حاکم بر ایران در توصیف اعتراض های پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری چهار سال پیش ایران به کار می برند. پس از اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در آن انتخابات، اصلاح طلبان که می گفتند در انتخابات تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده، دست به اعتراض زدند، حاصل سرکوب این اعتراض ها ده ها کشته در خیابان ها و بازداشت گاه ها و صدها زندانی بود.

خاتمی در حالی رئیس جمهور آمریکا را به حمایت از اعتراضات چهار سال پیش ایران متهم می کند که جمهوری خواهان این کشور اوباما را به عدم حمایت از معترضان ایرانی متهم کرده اند.

امام جمعه تهران در ادامه گفت: ”آمریکا شیطان بزرگ است و امام هم همین را فرمود. در این 35 سال آیا آمریکا شیطان کوچک‌تری شده است و یا 35 سال شیطنتش بیشتر شده است؟ اگر آمریکا تا دیروز در عرصه‌ توطئه علیه ایران “مار” بود هم اکنون به یک «افعی» تبدیل شده است. هر توطئه‌ای که علیه ایران اسلامی شکل می‌گیرد، یک پای ثابت آن آمریکا است.”

وی افزود: ”بنابر این منطق داریم و با منطق می‌گوییم مرگ بر آمریکا و آمریکایی‌ها بداند و آنهایی که آرزوی رخت‌ بربستن این شعار را از بین مردم می‌دهند هم بدانند این شعار رمز مقاومت ملت ایران است و تا شیطنت‌های آمریکا است این شعار با شکوه در بین ملت ایران باقی خواهند ماند.”

امام جمعه موقت تهران در ادامه تأکید کرد که شعار ”مرگ بر ضد ولایت فقیه” شناسنامه انقلاب اسلامی است.

احمد خاتمی در ادامه سخنانش گفت: ”شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” به معنای مرگ بر کسانی که در عرصه تئوریک با ولایت فقیه مخالفند، نیست، مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ جواد تبریزی در کتابشان نوشتند اگر نظام دینی تشکیل شد، همه باید حمایت کنند، این شعار یعنی مرگ بر براندازان، یعنی مرگ بر افرادی که برای سقوط نظام اسلامی تلاش می‌کنند.”