احمدی نژاد با 5 میلیون دلار در لیست سیاستمداران ثروتمند جهان

0
128

وب سایت سی ان ان ترک ، در یک گزارش تصویری نام ۲۸ مقام سیاسی کنونی و سابق کشورهاى مختلف را به عنوان ثروتمندترین شخصیتهاى سیاسى جهان فهرست کرده و نام رییس جمهور سابق جمهوری اسلامی  را نیز با ۵ میلیون دلار ثروت در این لیست قرار داده است. در این گزارش به نحوه محاسبه ثروت این سیاستمداران اشاره اى نشده است.

این در حالى است که محمود احمدی نژاد، همواره بر ساده‌زیستى وعدم جمع آورى ثروت براى خود واطرافیانش تاکید کرده است.

در این لیست نام رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی در کنار شخصیتهاى سیاسى جهان چون نیکولا سارکوزی رییس جمهور سابق فرانسه با ۴ میلیون دلار ثروت، آنگلا مرکل با ۱۱.۵ میلیون دلار، اوباما با ۱۱.۸ میلیون دلار ، بوش پدر و پسر به ترتیب با ۲۵ و ۲۶ میلیون دلار ثروت، بیل کلینتون با ۸۰ میلیون دلار، بشار اسد با ۵۵۰ میلیون دلار، فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا با ۹۰۰ میلیون دلار و نیز هوگو چاوز رییس جمهور فقید ونزوئلا با ۱ میلیارد دلار ثروت قرار دارد.

باروى کار آمدن دولت روحانى ، بسیارى از اطرافیان احمدی نژاد و تعدادى از وزیران و مسؤولین کابینه سابقش ، یک به یک به اتهامات اختلاسات مالى وفساد ادارى به مراجع قضایی معرفی شدند.

اغلب افراد مشهور و مهم نزدیک به وى در فهرست بلند بالای متخلفین دولت دهم جا گرفته اند که از مهم ترین آنها می توان به محمد رضا رحیمی ، معاون اول محمود احمدی نژاد که متهم به حضور در پرونده بیمه ایران است نام برد.

محمدرضا رحیمی اما در ماجرای اختلاس بیمه ایران به دادگاه فراخوانده شد. برخی از نمایندگان مجلس مانند الیاس نادران او را “سرحلقه باند فاطمی” نامیدند و اعتقاد داشتند او در پرونده اختلاس بیمه ایران دست داشته است.

به گزارش العربیه؛ از سوی دیگر ارقامی که در گزارشات تخلفات مالی سازمان تامین‌اجتماعی منتشر شده بالغ بر ده‌هاهزار‌میلیاردتومان بود.به گفته رسانه هاى جمهوری اسلامی، پرونده ها و جرائم اقتصادی در طى 8 سال دولت احمدى نژاد تا حد پرونده های کلان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی رسید.

طبق رسانه هاى ایران شمار پرونده‌های در دست بررسی مجلس از دوران ریاست محمود احمدی‌نژاد بر دولت‌های نهم و دهم بیش از اینهاست. پرونده‌هایی که هنوز بررسی آنها تمام نشده و معلوم نیست با تهیه و قرائت گزارش نهایی آنها پای چند نفر از مدیران احمدی نژادی به مسائل مالی باز شود.