احمدی‌نژاد پاسخ دهد که چرا خاوری را انتخاب کرد

0
370

اگر قرار باشد به پرونده احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی رسیدگی شود باید این موضوع مهم هم در پرونده‌شان بررسی شود.

به گزارش اعتماد آنلاین، محمد جهرمی در مورد اختلاس سه هزار میلیاردی می‌گوید: ای کاش می توانستند آقای خاوری را برگردانند تا زوایای پنهان این پرونده آشکار شود.

اگر قرار باشد به پرونده احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی رسیدگی شود باید این موضوع مهم هم در پرونده‌شان بررسی شود. بلاخره بست‌نشینی اینها الکی نبود و برای اینکه این پرونده ها مختومه شود دست به این کارها می زنند.

محمد جهرمی، مدیرعامل سابق بانک صادرات که پس از افشای فساد بانکی موسوم به اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی از ریاست این بانک برکنار و دادگاهی شد می گوید کسانی که محمودرضا خاوری را برای قرار گرفتن در پست مدیرعاملی بانک ملی تایید کرده بودند باید پاسخگو باشند. او اظهار امیدواری می کند خاوری به کشور بازگردد تا زوایای پنهان این پرونده روشن شود.

بخش هایی از این گفت‌وگو را بخوانید:

چه کسانی در فرار خاوری مقصر بودند؟
من دیگر بر این موضوع تکیه نمی کنم. الان دنبال این هستم که محاکمه بخوبی انجام شود. ای کاش می توانستند آقای خاوری را برگردانند تا زوایای پنهان این پرونده روشن شود.

برگرداندن ایشان به کشور کار سختی است؟
حتما کار سختی است چون دولت کانادا همراهی نمی کنند.

البته فرار کردن ایشان از کشور هم بحث برانگیز بود و ایشان با وجود اتهامی که داشتند به راحتی از کشور بیرون رفتند.
به هر حال ایشان حقوقدان بود و می دانست باید چه کار کند. ایشان می‌دانست چه تخلفاتی کرده و چه مدارکی در اختیار قوه قضائیه است و اگر بماند چه زیانی برایش خواهد داشت.

ولی زمانی که او در ابتدا بازداشت شد فردی توصیه کرده بود که او ممنوع الخروج نشود، به خاطر همین به سادگی از کشور خارج شد.
این را دیگر باید از رئیس دادگستری وقت که الان معاون پیشگیری قوه قضائیه هستند، بپرسید.

به جز خروج او حضورش در راس بانک ملی با وجود داشتن تابعیت دوگانه و همچنین سن و سالشان که بازنشسته شده بود هم عجیب بود.
این را باید از احمدی نژاد سوال کرد که چرا ایشان را رئیس بانک ملی کردند.

مشایی هم در این مساله نقش داشتند و خواهرزاده ایشان…
بله آن هم دیگر علنی شد و آقای سراج هم آن را تایید کردند.

فکر می کنید در پرونده ای که برای مشایی تشکیل شده این دست مسائل هم هست؟
من در جریان پرونده فعلی نیستم اما امیدوارم قوه قضائیه با قاطعیت هم پرونده آقای احمدی نژاد و هم آقایان بقایی و مشایی را رسیدگی کند.

مساله خاوری هم باید در پرونده اینها قرار بگیرد؟
بله حتما. اگر قرار باشد به پرونده این افراد رسیدگی شود باید این موضوع مهم هم در پرونده‌شان بررسی شود. بلاخره بست‌نشینی اینها الکی نبود و برای اینکه این پرونده ها مختومه شود دست به این کارها می زنند.

پرونده شما در این ماجرا بسته شد؛ درست است؟
بله. پرونده مرا بررسی کردند و دیدند چیزی نیست. البته جریمه نقدی 8 میلیونی با عنوان اهمال داشتم که پرداخت شد و پرونده کلا بسته شد. الان دو سال است که بسته شده است. آنان همه زوایای زندگی من را بررسی کردند، حساب های خودم، خانواده و اقوام درجه یک را بررسی کردند که پولی به حساب نیامده باشد که خوشبختانه اینطور نبود.

مقاله قبلیروحانی رئیس دولتی بدون تدبیر، و ناامیدی آفرین است! محترم مومنی روحی
مقاله بعدیعلی مطهری: روز به روز اختیارات مجلس در حال محدود شدن است
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...