احمدرضا احمدی خطاب به علی مطهری دستان خود را پس از مصافحه با شما خواهم شست ، مگر توبه کنید !

0
383

احمدی در یادداشتی به نایب رئیس مجلس حملات تندی کرده و در بخشی از آن نوشته است: ”اگر چنانچه در شرایطی قرار گیرم که به شما دستی بدهم حتما پس از آن دستان خود را خواهم شست زیرا مبتنی بر مبانی فقهی و کلامی ، شما را بعد از این اهانت به معصوم قطعا نجس می دانم .”

به گزارش گلستان ما، احمدرضا احمدی عضو هیات علمی دانشگاه در یادداشتی خطاب به علی مطهری نوشت:

بدور از نگرش سیاسی معمول ،  طی سال های اخیر در حال رصد رفتار سیاسی شما بودم و از شما در شکل و محتوای رفتارهایی متناقض مشاهده نمودم که مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بدلایل ذیل بیشترین آسیب را بعد از دو جریان تروریسم و ماتریالیسم ، شخص شما به جایگاه رفیع آن اندیشه زلال زده اید .

۱٫ مبانی اندیشه شما نه تنها با اندیشه های بلند علامه مطهری میزان نیست ، بلکه مغایر با آن اندیشه های ناب است .

۲٫ جریان الحادی هرگز برای اندیشه علامه مطهری جایگاهی قائل نیست و جریان منافقین ملحد ، هرگز نتوانست آن اندیشه مطهّر را تحمل کند اما همان جریان پلید همواره برای اندیشه شما که در نقطه مقابل اندیشه آن اندیشمند بزرگ قرار دارد هورا کشیده و با ذوق زدگی تمام برایتان کف و سوت می زند.

۳٫ علامه مطهری مرزبان اندیشه وحیانی اهل بیت بوده و در مرام و سخنانش مرتبه اقناعی اعم از مبانی فلسفی ، فقهی ، عرفانی و کلامی بقدری قوی و غنی است که بسیاری از روشنفکران را مجبور به تعظیم نموده است تا جایی که نگرش آنان نسبت به جایگاه عصمت و امامت متحول گردیده است اما شما درست برعکس تغییر پیدا کرده اید تا جایی که اهانت شما به ساحت قدسی امام رضا قابل بخشش نیست .

۴٫ اعتقاد دارم که اندیشه های شهید مطهری همانند خورشید برای همه آحاد قابل بهره برداری است اما ممکن است عده ای بخاطر انحراف جدی جنابعالی از آن اندیشه های تابناک ، مانع از رجوع به کتب آن بزرگوار گردد و عامل اصلی این فاصله ، رفتار شما می باشد .

۵٫ معتقدم کسانی که امروز شما را به مرحله ای از انحطاط فکری رسانده اند که به امام واجب التعظیم اهانت کنید حتما و قطعا به اندیشه شهید مطهری اعتقادی ندارند که هیچ ؛ بلکه کثیری از آنان به تمسخر آن بزرگ اندیشمند معاصر اقدام می کنند . و همین دگر اندیشان ، شهید مطهری را مانع افکار پوچ جامعه شناسان و منورالفکرهای التقاطی می دانند .

آقای علی مطهری ، سهم شما در انحراف نسل نوپای جامعه درخور تأمل است

بنابراین شما در تخریب جایگاه نام و آثار گرانسنگ علامه شهید مرتضی مطهری گام های موثری برداشته و بر می دارید و سهم شما در انحراف نسل نوپای جامعه انقلاب اسلامی درخور تامل است .

شایسته بیت شریف آن دانشمند نامور فقه و فلسفه ، کتابت و اندیشه و نیز زمان شناس و قهّار در موضع انقلابی گری نیست که فرزند او در سراشیبی انحراف از مسیر فکری پدر؛ آن هم با سرعت حرکت کند و ساقط گردد و امروز آنقدر منحط شود که به معصوم (علیهم صلوات الله اجمعین) اهانت نماید .

دستان خود را پس از مصافحه با شما خواهم شست ، مگر توبه کنید !

بنده معتقدم که اگر کلام شما در ایام حیات امام خمینی طرح می شد حکمی مشابه حکم آن بانویی که درهشتم بهمن ماه ۱۳۶۷ در برنامه ای زنده که در سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) از صدای جمهوری اسلامی پخش می شد گفته بود : ” حضرت زهرا مال ۱۴۰۰ سال پیش است. ما یک الگوی امروزی می‌خواهیم . الگوی من اوشین است ” ، صادر می کرد و شما نیک می دانید حضرت امام حکم آن زن را این گونه اعلام فرمودند : ” در صورتی که ثابت شود قصد توهین درکار بوده‌ است ، بلاشک فرد توهین‌کننده محکوم به اعدام است . ”

آقای مطهری! تا صدای شما را نشنیده بودم که به امام هشتم (علیه السلام) اهانت کرده اید باورم نمی شد و گمان می کردم که شاید موضوع سیاسی است اما وقتی خود صدای شما را گوش کرده و اهانت شما به آن امام معصوم را شنیدم که به ساحت مقدسش هتاکی کرده و گفته اید که “” اگر امام رضا زنده بود در کنسرت موسیقی شرکت می کرد “” و تعدادی از مخاطبان برای شما کف زده و تشویق تان نمودند . یقین کردم که شما چنین سخن سخیفی را گفته اید .

و تعجب من از سکوت عالمان و مراجع تقلید در برابر این گفته های نابخشودنی است و من که خود از طلاب دانش آموخته حوزه مقدسه قم هستم اگر چنانچه در شرایطی قرار گیرم که به شما دستی بدهم حتما پس از آن دستان خود را خواهم شست زیرا مبتنی بر مبانی فقهی و کلامی ، شما را بعد از این اهانت به معصوم ( اگر در مقامی نباشم که شما را مستحق اعدام بدانم که این مقام در حاکم شرع منحصر است ؛ اما ) قطعا نجس می دانم . مگر توبه کنید .