احضار و تهدید ارژنگ داودی توسط بازپرس دادگاه انقلاب در زندان

0
222

بازپرس شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب تهران روبه ارژنگ داودی “یک حکم اعدام دیگه برات می گیرم و فوری اعدامت می کنم”
صبح امروز ارژنگ داودی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج به دفتر مدیر داخلی زندان احضار و در آنجا توسط بازپرس شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب تهران در ارتباط با صدور بیانیه مورد بازجویی و مورد تهدید قرار گرفت.

بنابه گزارش دریافتی از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه شنبه ۸ مرداد ماه، ارژنگ داودی زندانی سیاسی سـیاسی محبوس در زندان رجایی شهر به دفتر امیریان مدیر داخلی زندان احضار و در آنجا توسط ایوب ابراهیمیان بازپرس شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب تهران در ارتباط با صدور بیانیه مورد بازجویی قرار گرفت که چون حاضر به بازجویی نشد در حضور مدیر داخلی زندان و سرپرست امور اعزام سرپاسیار پورعسگر توسط بازپرس نامبرده مورد تهدید و توهین قرار گرفت.
یک منبع مطلع در این باره به “کمیپن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت که ابراهیمیان بازپرس شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب تهران آقای داودی را تهدید کرده که “برایش تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی پرونده سازی می کند و چند تا چیز دیگه هم بهش می بندند، به گفته این منبع ، بازپرس دادگاه انقلاب گفته که پرونده را به شعبه یک آصف الحسینی می فرستم برات یک حکم اعدام دیگه برات می گیرم و فوری می کشمت بالا “!؟
این منبع همچین گفت که آقای داودی در جواب این بازپرس دادگاه انقلاب گفته که “از هر غلطی که می تونی دریغ نکن، خودت که مرد نیستی پدرت هم مرد نیست اگر این تهدیدها رو عملی نکنی و مرا اعدام نکنی”
وی همچنین اضافه کرد که در حالی که امیریان و پورعسگر، ارژنگ را دعوت به آرامش و برای خروج از اتاق همراهی می کردند دوباره همین بازپرس تهدید کرد که: “هفته آینده می کشونمت بند سپاه و حالتو جا میارم” و آقای داودی هم در جواب مجددا گفت که “هر غلطی می تونی بکن ”
از طرفی دیگر در افشین بایمانی دیگر زندانی سیاسی این زندان نیز توسط همان بازپرس احضار توسط بازپرس یاد شده از صدور هر گونه بیانیه برحذر داشته شده است.

ارژنگ داودی به خاطر نامه‌نگاری از زندان و انتشار و ارسال نوشته‌ها و یادداشت‌هایش بارها از سوی مسوولین زندان مورد تهدید، فشار و شکنجه قرار گرفته است. وی با اتهامات تازه‌ای در زندان روبرو و احکام جدید حبس نیز محکوم شده است.

اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق در زندان» صدور حکم اعدام را برای این زندانی سیاسی ۶۱ ساله به دنبال داشت.

ارژنگ داودی محکومیت ۱۰ ساله نخست خود را به پایان رسانده، اما پیش از صدور حکم تازه اعدام، با پرونده‌سازی‌های مختلف طی دوران حبس، دوباره به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است.

این زندانی سیاسی آبان‌ماه ١٣٨٢ بازداشت شد و زیر شدیدترین شکنجه‌ها در سلول‌های انفرادی زندان “٣٢٨” سپاه پاسداران، بند دو الف قرار گرفت. وی از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، قاضی حسن زارع دهنوی (حداد)، به ۱۵ سال زندان تعزیری، ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دایم از مدیریت مجتمع آموزشی- فرهنگی پرتو حکمت، ٧۴ ضربه شلاق و تبعید به زندان‌های جنوب کشور محکوم شد.

اتهام‌های اصلی ارژنگ داودی، راه‌اندازی و تاسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» است، هرچند اتهامات دیگری همچون نوشتن «مانیفست ضد نظام جمهوری اسلامی»، توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مسوولین نظام و روحانیون، توهین به مقدسات، و همکاری با خبرنگار کانادایی «جین کوکان» برای ساخت فیلم مستند «ایران ممنوع» نیز در پرونده ارژنگ داودی وجود داشت.

داودی در سال‌های اخیر به زندان‌های مختلفی تبعید شده است؛ از زندان اوین به زندانی در اهواز، از آنجا به بندرعباس و سپس به زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج تبعید شد. وی در مدتی که در زندان‌های مختلف دوره محکومیت خود را می‌گذراند، بارها در اعتراض به وضعیت زندان، رفتار زندانبانان و اوضاع سیاسی- اجتماعی ایران اعتصاب غذا کرده است.

این معلم زندانی در دوران سال‌های زندان، بارها مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته است و بخشی از بینایی و شنوایی خود را در اثر این شکنجه‌ها از دست داده است.

این زندانی سیاسی هم‌اکنون در سالن ۱۲ زندان رجایی‌ شهر کرج به‌سر می‌برد.