احضار محمدحسین کروبی به دادگاه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی

0
292

بر اساس گزارش اعتماد ملی، فرزند ارشد مهدی کروبی به دلیل انتشار نامه پدرش خطاب به حسن روحانی، با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» رو به رو شده است.

مشخص نیست مأموران امنیتی با گذشت هفت ماه از نامه‌ی مهدی کروبی به حسن روحانی، چرا اکنون نامه‌ی معترض محصور را مصداق «اقدام برای علیه امنیت ملی» نه برای وی، بلکه برای فرزندش شناخته‌اند!

به گزارش سحام نیوز، مهدی کروبی در نامه‌ی خود خطاب به روحانی، خواستار پیگیری رئیس‌جمهور به عنوان مجری قانون، برای برگزاری دادگاهی علنی خود شده بود.

دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی در فرازی از آن نامه نوشته بود: 

«اینجانب نه از شما طلب رفع حصر دارم و نه این‌کار را در اختیار شما می‌دانم؛ لیکن از شما می‌خواهم براساس تکلیفی که قانون اساسی و مردم بر عهده‌تان گذاشته‌اند، از حاکمیت مستبد بخواهید تا دادگاه علنی‌ام، مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی، ولو با ترکیب مورد نظر ارباب قدرت را تشکیل دهد تا به یاری خداوند و به اتفاق وکلای‌ام با استماع کیفرخواست، ادله خود مبنی بر تقلب انتخابات ریاست جمهوری ۸۴، مهندسی انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و آن‌چه بر فرزندان این کشور در بازداشتگاه‌های قانونی و غیرقانونی گذشت را به اطلاع عموم برسانم. خروجی این دادگاه مشخص خواهد کرد که برگشته از انقلاب و نانجیب، و ادامه دهنده راه انقلاب و نجیب، کدامیک از طرفین دعوا و نزاع انتخابات ۸۸ قرار دارند. قل کفى بالله بینی و بینکم شهیدا. تاکید می‌کنم حکم صادره از این محکمه را با جان و دل پذیرا هستم و بدون در نظر گرفتن حق تجدید نظر از آن استقبال می‌کنم، زیرا عالم محضر خداست و جانشین و خلیفه او در زمین مردم‌اند و چه داوری بهتر از خدا و مردم.»

از سوی دیگر منابع خبری «سحام» گزارش داده‌اند که پرونده‌ی «محمدحسین کروبی» و چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب در شعبه‌ی ۲ بازپرسی دادسرای شهید مقدس به ریاست حجت‌الاسلام «ثاراللهی» در حال پیگیری است.

آخرین جلسه بازپرسی این پرونده روز گذشته، در شعبه‌ی ۲ بازپرسی دادسرای مقدس برگزار و پرونده فرزند ارشد مهدی کروبی با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» با مصداق نگارش نامه مهدی کروبی به حسن روحانی، برای صدور حکم به دادگاه انقلاب ارسال گردید.

قرار است پرونده‌ی دست‌کم ۶۰ تن از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب در این شعبه تکمیل و برای صدور حکم به شعبات دادگاه انقلاب ارسال شود.

این منابع می‌گویند: سپاه پاسداران و قرارگاه امنیتی ثارالله در نظر دارند، سه ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، به صورت دسته جمعی، حدود شصت نفر از چهره‌های سیاسی شناخته شده اصلاح‌طلب را بازداشت کنند.

تعدادی از این افراد قرار است با حبس‌های طویل‌المدت نگهداری و تعدادی دیگر پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ آزاد شوند.

حسین کروبی درباره این موضوع به اعتماد ملی گفت: یک ماه پیش با شکایت اطلاعات سپاه مبنی بر انتشار نامه پدرم به آقای روحانی، به همراه فرزندم به شعبه ۲ دادسرای اوین احضار شدم. بعد از چهار جلسه بازجویی خود و فرزندم، دیروز سه‌شنبه اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به من اعلام و تفهیم شد.

او افزود: قرار یک میلیارد ریالی برای این اتهام صادر شد که علت آن هم نامه هفت ماه پیش پدر به آقای روحانی بود. من به همراه وکیلم دکتر جلیلیان در دادسرا حاضر شدم و ضمن رد اتهام اقدام علیه امنیت ملی اظهار کردم که آقای کروبی تا حال ده‌ها نامه و بیانیه نوشته‌ ومسئولیت آن را هم خود به عهده گرفته است و در حال حاضر هم به‌دلیل حصر غیر قانونی و خارج از ضوابط قضایی که برایشان به‌وجود آمده، درخواست محاکمه علنی کرده است.

کروبی تاکید کرد: کجای این کار اقدام علیه امنیت ملی است آن هم به فرزند آقای کروبی که مدعی هستند انتشار نامه توسط من بوده است.