احضار تعدادی از جوانان نصیرآباد توسط اطلاعات سپاه

0
136

خبرنامه ملّی ایرانیان؛ روز گذشته چهارشنبه 1 بهمن 1393، اطلاعات سپاه تعدادی از جوانان اهل سنت نصیرآباد را احضار کرده است.

بنا به گزارش دریافتی از كمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی، منابع موثقی از جلسه یک ساعته با جوانان احضار شده خبر داده‌اند که در مورد تعدادی از بازداشت شدگان روز یکشنبه 14 دی ماه سال جاری، به اتهام امنیتی و اقدامات تروریستی مورد سوال و جواب و بازجویی قرار گرفته‌اند.

کمپین فعالین بلوچ تعداد احضار شدگان را دستکم در دو نوبت 6 نفر عنوان کرده است. که اسامی آنهاعبارتند از: مسلم سنگری، عبدالحمید دهقانی، دوست‌محمد بلیده‌ای، عبدالسلام وطن‌خواه، احسان وطن‌خواه، عبدالقیوم اربابی است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود همچنین افزود: پس از دیدار با جوانان ماموران اطلاعات سپاه به دیدار امام جمعه نصیرآباد رفته‌اند که از علت این دیدار و گفتگوهای صورت گرفته اطلاعی در دست نیست.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که ماموران امنیتی خودرو تعدادی از بازداشت شدگان را با خود برده و تاکنون در مصادره قرار دارند.

روز یکشنبه 14 دیماه 93، سه روز پس از ترور یک معلم و بسیجی به نام‌های عیسی شهرکی و ادهم صبوری دستکم 30 نفر از جوانان نصیرآباد بازداشت شدند که یک روز پس از آن به 18 نفر از بازداشت شدگان اتهامات “تشکیل گروه و اقدامات تروریستی” زده شد.

تعدادی از خانوادهای بازداشت شدگان در گفتگو با “فعالین بلوچ” فرزندان خود را بی‌گناه خوانده و خواستار بازداشت متهمان اصلی هستند.

گفتنی است این بازداشت‌شدگان تاکنون هیچ دیداری با خانواده خود نداشته و از محل نگه‌داری دقیق آنها اطلاعی در دست نیست.