احتیاط نمایندگان خامنه‌ای نسبت به بیانیه لوزان

0
160

نمایندگان علی خامنه‌ای ساعاتی پس از انتشار بیانیه «لوزان» با احتیاط درباره این بیانیه سخن گفته و حاضر نشدند هم‌چون برخی از محافظه‌کاران تندرو درباره مفاد آن موضع‌گیری تندی داشته باشند.

به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از انتشار بیانیه «لوزان»٬ در میان گروهی از محافظه‌کاران تندرو در ایران بر سر تفسیر و تحلیل این بیانیه اختلاف‌های قابل توجهی رخ داده است.

برخی نیرو‌های حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی به شدت به این بیانیه تاخته و گروهی دیگر نیز نوشته‌اند در انتظار موضع‌گیری رهبر جمهوری اسلامی خواهند ماند.

گروهی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس نیز از این بیانیه انتقاد کرده و اعلام کرده‌اند محمد‌جواد ظریف را به مجلس فرا خواهند خواهند.

در این میان نمایندگان علی خامنه‌ای در شهر‌های ایران نیز در خطبه‌های نماز جمعه موضعی احتیاطی درباره این بیانیه گرفته و در عین حال از تیم مذاکره کننده ایران دفاع کرده‌اند.

این نمایندگان در سخنرانی‌های خود گفته‌اند در انتظار سه ما آینده خواهند ماند تا جزئیات اجرای این بیانیه روشن شود.

بیانیه «لوزان» در نخستین روز خود موجب سردرگمی و اختلاف میان محافظه‌کاران تندرو شده که به نظر می‌رسد این اختلاف‌ها ناشی از تعطیلی مجلس و ناآگاهی از موضع رهبر باشد.

با پایان تعطیلات نوروزی در ایران به تدریج مشخص خواهد شد که نظر کلی محافظه‌کاران تندرو درباره این بیانیه چیست و آنها درباره مفاد آن چگونه فکر می‌کنند.