احتمال رشوه‌خواری در اداره مهاجرت آلمان برای دادن پناهندگی

0
305

به گزارش رسانه‌های خبری یک مقام بلندپایه در اداره مهاجرت و پناهندگی در آلمان با صدها درخواست پناهندگی موافقت کرده است. این در حالی است که هیچگونه استدلال حقوقی محکمی برای این درخواست‌ها وجود نداشته است.

 اداره کل مهاجرت و پناهندگی در آلمان به احتمال قوی با یک رسوایی بزرگ روبرو خواهد شد. شبکه‌NDR، رادیو برمن و نشریه زوددویچه در جریان تحقیقات خود پی برده‌اند که مقامی در یکی از دفاتر این اداره که وظایف مدیریتی داشته، در بیش از ۱۲۰۰ مورد با درخواست‌های پناهندگی موافقت کرده، در حالی که استدلال حقوقی محکمی برای پذیرفتن این تقاضاها وجود نداشته است.

به گزارش رسانه‌ها، اداره‌ی مهاجرت و پناهندگی در آلمان مقام مزبور را از کار برکنار کرده است. گفته می‌شود او با سه وکیل مدافع همکاری داشته که بطور سیستماتیک متقاضیان پناهندگی را به او ارجاع داده‌اند.

این درخواست‌کنندگان در ایالت‌های نیدرزاکسن و نوردراین وستفالن به سر می‌برده و اکثر آن‌ها نیز ظاهرا یزیدی بوده‌اند. تا کنون مشخص نیست که این سه وکیل و مقام مسئول در اداره مهاجرت و آوارگان در آلمان چه سود مالی از این جریان برده‌اند.

رسانه‌ها می‌افزایند، این مقام مسئول در جریان این ماجرا دست کم تعارفاتی چون دعوت به رستوران را می‌پذیرفته بود.

دادستانی ایالت برمن در طی تحقیقات رسانه‌های یادشده تأیید کرد که در حال حاضر پرونده‌ی تحقیقات علیه مقام مسئول در اداره مهاجرت و پناهندگی در آلمان، وکلایی از شهرهای برمن و هیلدس‌هایم و همچنین یک مترجم به جریان افتاده است.

39688179_401

اتهام رشوه‌خواری و باندبازی

رشوه‌خواری و باندبازی برای سوءاستفاده از درخواست‌های پناهندگی اتهاماتی است که دادستانی برمن علیه این افراد مطرح کرده است.

ظاهرا دفتر وابسته به اداره مهاجرت و پناهندگی در برمن در اصل مسئول رسیدگی به درخواست‌ها نبوده، اما مقام مسئول که امروز برکنار شده، بطور خودسرانه در این باره تصمیم‌گیری می‌کرده است.

رسانه‌های همچنین گزارش داده‌اند، برخی از درخواست‌کنندگان که این مقام به تقاضای آنها رسیدگی کرده، حتی با اتوبوس به برمن منتقل می‌شدند تا پاسخ خود را بگیرند.

39686953_401

به گزارش سرویس خبری شبکه اول تلویزیون آلمان، آغاز تحقیقات اولیه درباره این ماجرا به سال ۲۰۱۶ میلادی برمی‌گردد.

در آن زمان وزیر داخلی ایالت نیدرزاکسن نامه‌ای به رئیس اداره‌ی مهاجرت و پناهندگی در آلمان نوشته و به او مواردی را یادآوری کرده که یکی از دفاتر این اداره فراسوی حوزه اختیارت و رسیدگی‌های خود اقدام به بررسی درخواست پناهندگی کرده است.

به گزارش دویچه وله؛ اداره کل مهاجرت و پناهندگی در آلمان و نیز افرادی که اکنون متهم شده‌اند، تا کنون از واکنش و موضع‌گیری در این باره خودداری کرده‌اند.