اجرای حکم مخفیانه وضدبشری اعدام حداقل یک زندانی در زندان مرکزی بندرعباس

0
146

بنابه گزارشات رسیده  بامداد دیروز حداقل یک زندانی در زندان مرکزی بندر عباس به دار آویخته شد.

روز یکشنبه ۷ مهر ماه حداقل یک زندانی در محوطه زندان مرکزی بندر عباس به دار آویخته شد. زندانی حسین سلطانی ۳۵ ساله که بیش از ۸ سال در زندان بسر میبرد ، شب گذشته بصورت مخفیانه او را از بند ۲ خارج کردند و به واحد اعدام در بند قرنطینه منتقل کردند و ساعت ۰۵:۰۰ صبح حکم ضدبشری اعدام این زندانی را به اجرا گذاشتند .

زندانی حسین سلطانی در شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی هرمزگان توسط فردی به نام آبروشن رئیس این شعبه به اعدام محکوم شده بود و پس از ۸ سال تحمل شرایط غیر انسانی زندان و انتظار برای اجرای حکم ضد بشری اعدام صبح دیروز بصورت مخفیانه او را دار زدند.

قوه قضاییه رژیم ولی فقیه از انتشار خبر اکثر اعدام ها خوداری می کند و سعی می کند که اعدام ها بصورت مخفیانه حتی در درون زندان صورت گیرد و هنگام انتقال زندانی از بند به سلولهای انفرادی تحت عناوین مختلف به عنوان مثال؛ اعزام به دادگاه، اعزام به بیمارستان و یا ملاقات با خانواده و غیره زندانی را از بند خارج می کنند تا همبندیان وی متوجه انتقال او برای اجرای حکم اعدام نشوند.

هدف از اعدام های گروهی و مستمر ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه می باشد و از زمانیکه آخوند روحانی به عنوان رئیس جمهور منصوب شده است اعدام های گروهی و مخفیانه تقریبا روزانه به اجرا در آورده می شود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام های گروهی و مستمر در ایران را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند وازبان کی مون دبیر کل ملل متحد ، کمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای متوقف کردن کشتار جوانان و مردم ایران در زندانها و شکنجه گاه خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به دادگاه جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۷ مهر۱۳۹۲ برابر با ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۳