اتهامات آزار جنسی دامن پیکسار و دیزنی را هم گرفت

0
274

جان لاسه‌تر، مدیر بخش انیمیشن شرکت‌های پیکسار و دیزنی اعلام کرده است که در پی اتهاماتی که در ارتباط با سوء رفتار علیه او مطرح شده، به مرخصی می‌رود.

کارکنان فعلی و سابق پیکسار به نشریه هالیود ریپورتر گفته‌اند که آقای لاسه‌تر عادت به بغل کردن‌های ناخواسته و بی توجهی به حریم خصوصی دیگران داشته است.

افراد دیگری هم مدعی شده‌اند که او مشهور به “دست زدن، بوسیدن و اظهارنظرهای (ناخوشایند)” بوده است.

آقای لاسه‌تر در بیانیه‌ای از تمام کسانی که آنها را ناخواسته بغل کرده عذرخواهی کرده است.

او به خاطر “رفتارهای اشتباه” و “هر گونه حرکتی که باعث شده که افراد احساس کنند به هر شیوه، شکل یا فرمی پا را آن سوی خط گذاشته” عذرخواهی کرده است.

او خطاب به همکارانش گفته است: “شما یک دنیا برای من ارزش دارید و من عمیقا عذرخواهی می‌کنم که شما را ناامید کردم… مهم نیست که نیت من خیر بوده، همه حق دارند که حریم خود را داشته باشند و به حریمشان احترام گذاشته شود.”

جان لاسه‌تر مدیر عامل استودیوهای انیمیشن پیکسار و دیزنی است که به عنوان یکی از خلاق‌ترین خالقان انیمیشن در جهان شناخته می‌شود و در طول دو دهه گذشته در تعدادی از موفق‌ترین فیلم‌های کودکان نقش اصلی را داشته است.

او کارگردان انیمیشن‌های محبوب داستان اسباب‌بازی، زندگی یک حشره و ماشین‌ها است و در ده‌ها فیلم دیگر مانند در جست‌وجوی نیمو، وال-ای و فروزن نقش تهیه‌کننده را به عهده داشته است.

شرکت دیزنی، در بیانیه‌ای گفته است که از “صداقت و عذرخواهی صریح” آقای لاسه‌تر تقدیر و از تصمیم او برای رفتن به مرخصی حمایت می‌کند.

به گزارش بی بی سی؛ تازه‌ترین فیلم پیکسار به نام کوکو ( Coco) از امروزچهارشنبه ۲۲ نوامبر و تنها ساعاتی بعد از اعلام مرخصی آقای لاسه‌تر در آمریکا روی پرده می‌رود.