اتمام مراحل ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب، بزرگترین تلسکوپ جهان

0
1074

مراحل ساخت بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپی فضایی، پس از بیست سال به پایان رسید.

تلسکوپ فضایی جیمزوب، بسیار بزرگتر از تلسکوپ هابل است و با داشتن آئینه های عظیم الجثه علاوه بر کمک به دانشمندان برای درک منشا جهان می تواند به دنبال نشانه هایی از زندگی در سیارات دیگر بگردد.

جان سی مَتِر، دانشمند ارشد ناسا در اختر فیزیک و کیهان شناسی مشاهده ای می گوید: «ما با گذران دو دهه کار سخت و نوآورانه به نتیجه رسیدیم. و با این دستاورد، وارد دوره جدیدی از علم نجوم خواهیم شد. چیزهایی را خواهیم دید که قبلا قادر به دیدنشان نبوده ایم زیرا این تلسکوپ به مراتب قوی تر و بهتر از تلسکوپ هابل عمل می کند.»

تلسکوپ ۲۶ ساله هابل در کشف هایی مانند مساله بزرگ شدن شتاب دار جهان(مشاهداتی مبنی بر اینکه جهان کنونی با روندی شتاب دار بزرگ می شود) به دانشمندان کمک کرد. اما تلسکوپ جیمز وب می تواند در درک مراحل تاریخ به وجود آمدن جهان پس از بیگ بنگ برای دانشمندان مفید باشد و همچنین از قدیمی ترین کهکشان های تشکیل شده تصویربردای کند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از یورونیوز؛ زمانی که که این تلسکوپ در فضا راه اندازی شود، قادر است تا حتی نورهای کوچک متصاعد شده از اجسام در فضا را دریافت و دورترین کهکشان ها، ستاره ها و سیارات را مشاهده کند.

608353-jpg