اتفاقات تبریز به روایت «نود»؛ بزرگ‌ترین دروغ لیگ برتر را چه کسی گفت؟

0
236

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از رسانه های درن مرزی، برنامه نود طبق روال هر هفته خود دوشنبه شب با محوریت بررسی حواشی هفته پایانی لیگ و دربی پایتخت از ساعت ۲۲:۴۰ آغاز شد و عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه اعلام کرد تا پایان این فصل دو برنامه دیگر در تاریخ های ۴ و ۱۱ خرداد خواهیم داشت و پس از آن برنامه نود تا شروع لیگ پانزدهم تعطیل خواهد شد.

فرکی: قهرمانی حق سپاهان قهرمانی بود

حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال سپاهان ،حسین فرکی با حضور در برنامه ۹۰ در پاسخ به این سؤال که شما زمانی که در اهواز بودید شعار «حیا کن رها کن» بر علیه‌تان می‌دادند اما شما موفق شدید تیم را قهرمان کنید. در اصفهان هم در مقاطعی انتقاداتی از شما شد و در نهایت باز هم این تیم را به قهرمانی رساندید. در این‌باره چه نظری دارید؟ گفت: گاهی وقت‌ها به دلیل شکست مقابل حریفان فشارها به تیم زیاد بود و این موضوع به خاطر سابقه درخشان سپاهان بود و اینکه طرفداران از ما انتظارات زیادی داشتند.
وی افزود: اطمینان داشتم در اصفهان موفق خواهم شد و برای همین سپاهان را انتخاب کردم. نقش تک تک بازیکنان در قهرمانی تیم تأثیرگذار بود و به خصوص محرم نویدکیا که پس از بازگشتش به تیم کمک زیادی به ما کرد.
فرکی ادامه داد: پس از بازی مقابل صبا ما مصمم شدیم تا عنوان قهرمانی را به دست آوریم و پس از آن در دیدار مقابل تراکتورسازی پیروز شدیم و در بازی مقابل پرسپولیس هم فقط در اندیشه برد بودیم.
سرمربی سپاهان در واکنش به این سؤال که اگر در دیدار مقابل پرسپولیس وریا غفوری خطای پنالتی‌اش گرفته و اخراج می‌شد شرایط برای این تیم تغییر می‌کرد، گفت: ما باید داوری‌ها را برای تیم‌ها در کل فصل در نظر بگیریم. سپاهان در طول مسابقات از اشتباهات داوری بیشتر ضرر کرده است به طور مثال ما در بازی با نفت در اصفهان یک بر صفر جلو بودیم و به اشتباه خطای پشت محوطه جریمه ما گرفته شد و گل تساوی‌بخش نفت به ثمر رسید. در مجموع آن چیزی که باعث شد مصمم شدیم تا به قهرمانی برسیم تلاش بچه‌ها بود.
فرکی در مورد تمدید قراردادش با سپاهان گفت: برای مدت یک فصل و نیم قرارداد بسته‌ام اما برای تمدید قرارداد از سپاهانی‌ها فرصت خواستم تا فکر کنم البته در مواردی هم باید با هم توافق کنیم تا کارم را در سپاهان ادامه دهم.
وی ادامه داد: یک پایم را جراحی کرده‌ام و پای دیگرم را باید با نظر پزشک به تیغ جراحان بسپارم.
سرمربی سپاهان در مورد یادداشت‌ برداری در حین بازی گفت: عموماً در نیمه اول یادداشت برداری می‌کنم و در نیمه دوم چنین کاری را انجام نمی‌دهم و از نقاط قوت و ضعف تیم خودم و حریف نکته‌برداری می‌کنم.
فرکی درباره مثلث قدرت خط حمله سپاهان گفت: تمام موفقیت ما حاصل تلاش تمام بازیکنان است که توسط این سه نفر تبدیل به گل می‌شود.
وی در مورد کسی که حرکات وی را در برنامه شب عید نود تقلید کرد، افزود: به نظر من خیلی‌ از شخصیت‌ها به کاراکتر واقعی‌شان نزدیک تر از من بودند البته کسی که رفتار مرا تقلید کرد هم به خوبی این کار را انجام داد.
فرکی در پایان در مورد اتفاقات رخ داده در تبریز گفت: تیم ما در کنار دو تیم با شخصیت نفت و تراکتور به قهرمانی رسید. موضوعاتی که در تبریز اتفاق افتاد ارتباطی به ما نداشت از دقیقه ۸۰ به بعد تراکتور و نفت هر دو موقعیت‌هایی برای گلزنی ایجاد کردند و نفت در همین حین بود که به دو گل رسید جالب نیست که این مسائل را به ما ربط بدهند خیلی راحت می‌شود کسی را که در تبریز اعلام کرده بازی دو دو شده پیدا کرد نباید با احساس مردم تبریز بازی می کرد ما با شایستگی قهرمان شدیم و شش هفته پایانی را با برتری پشت‌سر گذاشتیم. آمار نشان می‌دهد ما با از خودگذشتگی و شایستگی بازیکنان به قهرمانی رسیدیم.

2015-05-18.CgPCJFw

گل اول تراکتور خطا بود

محمد فنایی درباره داوری مسابقه سپاهان و سایپا گفت: برخورد توپ با دست مدافع سپاهان خطا بود اما پشت محوطه جریمه اتفاق افتاد و پنالتی نبود. زمین خوردی مهاجم سپاهان سمت مقابل در محوطه جریمه سایپا نیز مبارزه بر سر توپ بود و پنالتی نبود.
وی درباره مسابقه تراکتورسازی و نفت گفت: پیش از گل اول تراکتورسازی آندو تیموریان روی بازیکن نفت خطا کرد.

فنایی کارشناس داوری برنامه نود در بازبینی صحنه مربوط به پنالتی بازیکنان تراکتورسازی تاکید کرد که پنالتی این تیم گرفته نشده است. البته که فنایی اعتقاد داشت گل اول تراکتورسازی هم مردود است چون در ادامه خطای بازیکنان تراکتورسازی به ثمر رسیده است.

رازگشایی مدیر نفت از اتفاقات تلخ تبریز

منصور قنبرزاده مدیر باشگاه نفت روی خط برنامه 90 رفت و با انتقاد از مسئولان برگزاری بازی اذعان کرد آنچه سبب شده تا اتفاقات تبریز رقم بخورد ، سهل انگاری مسئولا برگزاری بازی بوده است:«ما 2 روز قبل از بازی تبریز بودیم. اتفاقاتی که افتاد ، مسئولان شهر تبریز باوری ساخته بودند که تیم قهرمان می شود ، بعد باید احتمالاتی می دادند. کارناوال های شادی آماده کرده بودند اما تمهیدات انتظامی کامل نبود. ساعت 10 و 12 قبل از بازی تماشاگران ریختند توی زمین و پلیس نتوانست کنترل کند و باید تخمین می زدند ته بازی بدتر شود. مسابقه ای به این مهمی چرا اسکوربرد بازی خراب بود؟ بالاترین استانداردها برای یک بازی فینال لیگ آیا رعایت شده بود؟»

او درباره اینکه چه راهی برای دانستن نتیجه بازی اصفهان داشتند ، گفت:«در اصفهان سال قبل ما از اسکوربرد می دیدیم بازی چطور است. اما اینجا این طوری نبود. متاسفانه مشکلاتی بود که این اتفاقات را رقم زد. ورزشگاه بیش از ظرفیتش جمعیت آمده بود ، پلیس هم کافی نبود و این شرایط را سخت می کرد. اطراف هم که شرایط نامناسبی داشت. مورد دیگر حضور افراد متفرقه تو زمین بود. جالب است که لیدرها در کنار زمین تماشاگران را تهییج می کردند . کجای دنیا این اتفاقات می افتد؟مدیر رسانه ای و رئیس روابط عمومی سازمان لیگ که بیسیم داشتند و بلندگوی استادیم چه کردند؟»

اما آیا این که اسکوربرد ورزشگاه قطع شده بهانه ای است برای اینکه آنها خودشان راه ارتباطی با اصفهان نداشته باشند؟«ما 8 همراه داشتیم ، برای ما در رختکن تلویزیون بود و اینترنت هم داشتیم. دقیقه 86 بازی همه بودیم که بازی اصفهان را می دیدم. گیرنده تلویزیون رختکن قطع شد. دیگر تلویزیون ها قطع شدند. چند دقیقه قبلش اینترنت هم به کلی قطع شد. قبلش اختلال بود ولی یک دفعه قطع شد و ما آمدیم کنار زمین و ارتباط مان قطع شد . دیدیم همه می گفتند بازی مساوی شده است. من نمی شناختم چه کسی بود. یکسری از دوستانی که بیسیم دست شان بود ، می گفتند بازی مساوی شده است.این دوستان احتمالا همین مسئولان برگزاری بازی بودند . ما می گفتیم چطور تو 2 دقیقه همه چیز عوض شد اما این قدر شایعه سریه پیچید که کسی صدای ما را دیگر نمی شنید.»

او درباره اینکه خواهان تجدید بازی شده اند هم گفت:«ما گزارشی دادیم درباره این بازی ، که قبل از پایان بازی ، داور سوت را زده است. یا سوت پایان مسابقه را زده ، دلیلش را نمی دانیم چه بوده چون از نظر ما بازی 2 دقیقه زودتر قطع شده است. این را برنامه شما هم نشان داد.ما نخواستیم بازی تکرار شود اما می گوییم به این سئوال مان جواب بدهید.»

او دوباره به فردوسی پور گفت:«شما جایی می روی رادیو می گذاری در جیبت و می روی؟ آقای سعیدی نماینده تبریز گفته موبایل ها قطع بودند،آقای شمس و کفاشیان گفتند اینترنت و موبایل قطع بود و اسکوربرد هم خاموش بود. چرا در جایگاه که مسئولان بودند و می گفتند نتیجه را می دانند ،کسی کاری نکرد ؟ چرا بلندگو نتیجه درست را اعلام نکرد؟ ای اف سی یکی از الزاماتش اسکوربرد است. چرا در ورزشگاه یادگار امام این تمهیدات دیده نشده بود؟ بازی ما با پرسپولیس در تهران را نگذاشتند در تختی باشد چون می گفتند حتما باید اسکوربرد داشته باشید. من این جمله آخرم را بگویم که یک مثلی است که می گویند یک نعلی افتاد میخی افتاد و نعلی افتاد. نعل افتاد و اسبی را انداخت، اسبی افتاد و سواری افتاد. سواری افتاد و لشگری شکست خورد و جنگی مغلوبه شد. همه این اتفاقات افتاد چون یکی در سفت کوبیدن میخ سهل انگاری کرده بود.»
خیلی ها منتظر بودند تا در برنامه نود ببینند که چه کسی برای نخستین بار گفته بود که بازی سپاهان مقابل سایپا 2 بر 2 مساوی شده است.میثاقی گزارشگر برنامه نود پشت دروازه ایستاده است و در تلاش است تا با موبایل خودش از اصفهان خبر بگیرد اما موبایل او انتن نمی دهد.ناگهان یک نفر که کاوری شبیه به کاور عکس ها را پوشیده کنار میثاقی می آید و داد می زند:« 2- 2.سپاهان دو بر دو است.خدایا شکرت.کار سپاهان تمام شد.»بیشتر کسانی که پشت دروازه هستند 2-2 می کنند.میثاقی برای اینکه مطمئن شود از بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ که بی سیم به دست در داخل زمین است سوال می کند و همین جواب را می شنود:«بله دو بر دو شده اند و بازی تمام است.»

تراکتوری های و طرفدارانش داخل زمین هستند که صدای گوینده ورزشگاه به وضوح شنیده می شود.او از هواداران می خواهد که به سکوها برگردند تا مراسم بزگزار شود.همزمان با این اتفاق یک دفعه خبر می رسد که بازی در اصفهان دو بر صفر به اتمام رسیده است و طلایی پوشان قهرمان لیگ برتر شده اند.

علیرضا منصوریان که برای یکی دو ساعت در رختکن بود در گفت و گو با نود در این مورد گفت:«ما می گفتیم بازی دو بر صفر است اما هیچ کس قبول نمی کرد.آنالیزورهای ما مدام می گفتند اما گوش کسی شنوا نبود.حتی بازیکنان تراکتورسازی وقتی زمین می خوردند دیگر از روی زمین بلند نمی شدند.»

منصوریان ادامه داد:«فشار آنقدر زیاد بود که من رفتم و از ناظر بازی سوال کردم که او هم خبر نداشت.کار به جایی رسید که من هم باورم شده بود و رفتم به تونی تبریک گفتم.»

این اتفاق در حالی افتاد که در صحنه ای دیگر ذوافقاری سرپرست تراکتورسازان هم در این مورد اظهار نظر کرد و گفت:«بازیچه شدیم.جواب مردم را باید چه بدهیم؟»

پس از اظهار نظر منصوریان و ذوالفقاری بازیکنان نفت تهران هم که از این اتفاق بهت زده شده بودند واکنش های متفاوتی را نسبت به آن نشان دادند.حرف آنها این بود که:«ما دوست داشتیم یا نفت قهرمان شود یا تراکتورسازی.نمی خواستیم سپاهان قهرمان شود.»

اما واقعا چه کسی شایعه را به راه انداخت؟نفتی ها که از این اتفاق بی خبرند.بازیکنان این تیم آنچه را که با چشم خود دیده اند را تعریف می کنند:«والا ادینیو از روی نیمکت پرچم تکان می داد.سامان نریمان جهان هم مدام می گفت دو بر دو شده اند.»

2 بر 2.نتیجه ای که تمام معادلات را به هم ریخت و در آخر هم مشخص نشد که چه کسی این شایعه را به راه انداخته است.شایعه ای که شاید قهرمانی را از تراکتور و شاید از نفت تهران گرفت و یکی از تلخ ترین شب های فوتبالی ایران را رقم زد.در پایان این گزارش مسئولان ورزشگاه یادگار امام(ره) را نشان داد که وسایل آتش بازی برای قهرمانی احتمالی تراکتورسازان را با خودشان بیرون می بردند.وسایلی که هیچ وقت از آنها استفاده نشد و نتوانست جشن تبریزی ها را نورانی کند.

همه آنها که گفته بودند “2-2”

خیلی ها منتظر بودند تا در برنامه نود ببینند که چه کسی برای نخستین بار گفته بود که بازی سپاهان مقابل سایپا 2 بر 2 مساوی شده است.میثاقی گزارشگر برنامه نود پشت دروازه ایستاده است و در تلاش است تا با موبایل خودش از اصفهان خبر بگیرد اما موبایل او انتن نمی دهد.ناگهان یک نفر که کاوری شبیه به کاور عکس ها را پوشیده کنار میثاقی می آید و داد می زند:« 2- 2.سپاهان دو بر دو است.خدایا شکرت.کار سپاهان تمام شد.»بیشتر کسانی که پشت دروازه هستند 2-2 می کنند.میثاقی برای اینکه مطمئن شود از بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ که بی سیم به دست در داخل زمین است سوال می کند و همین جواب را می شنود:«بله دو بر دو شده اند و بازی تمام است.»

تراکتوری های و طرفدارانش داخل زمین هستند که صدای گوینده ورزشگاه به وضوح شنیده می شود.او از هواداران می خواهد که به سکوها برگردند تا مراسم بزگزار شود.همزمان با این اتفاق یک دفعه خبر می رسد که بازی در اصفهان دو بر صفر به اتمام رسیده است و طلایی پوشان قهرمان لیگ برتر شده اند.

علیرضا منصوریان که برای یکی دو ساعت در رختکن بود در گفت و گو با نود در این مورد گفت:«ما می گفتیم بازی دو بر صفر است اما هیچ کس قبول نمی کرد.آنالیزورهای ما مدام می گفتند اما گوش کسی شنوا نبود.حتی بازیکنان تراکتورسازی وقتی زمین می خوردند دیگر از روی زمین بلند نمی شدند.»

منصوریان ادامه داد:«فشار آنقدر زیاد بود که من رفتم و از ناظر بازی سوال کردم که او هم خبر نداشت.کار به جایی رسید که من هم باورم شده بود و رفتم به تونی تبریک گفتم.»

این اتفاق در حالی افتاد که در صحنه ای دیگر ذوافقاری سرپرست تراکتورسازان هم در این مورد اظهار نظر کرد و گفت:«بازیچه شدیم.جواب مردم را باید چه بدهیم؟»

پس از اظهار نظر منصوریان و ذوالفقاری بازیکنان نفت تهران هم که از این اتفاق بهت زده شده بودند واکنش های متفاوتی را نسبت به آن نشان دادند.حرف آنها این بود که:«ما دوست داشتیم یا نفت قهرمان شود یا تراکتورسازی.نمی خواستیم سپاهان قهرمان شود.»

اما واقعا چه کسی شایعه را به راه انداخت؟نفتی ها که از این اتفاق بی خبرند.بازیکنان این تیم آنچه را که با چشم خود دیده اند را تعریف می کنند:«والا ادینیو از روی نیمکت پرچم تکان می داد. سامان نریمان جهان هم مدام می گفت دو بر دو شده اند.»

2 بر 2.نتیجه ای که تمام معادلات را به هم ریخت و در آخر هم مشخص نشد که چه کسی این شایعه را به راه انداخته است. شایعه ای که شاید قهرمانی را از تراکتور و شاید از نفت تهران گرفت و یکی از تلخ ترین شب های فوتبالی ایران را رقم زد.در پایان این گزارش مسئولان ورزشگاه یادگار امام را نشان داد که وسایل آتش بازی برای قهرمانی احتمالی تراکتورسازان را با خودشان بیرون می بردند.وسایلی که هیچ وقت از آنها استفاده نشد و نتوانست جشن تبریزی ها را نورانی کند.