اتحادیۀ اروپا مخالفت خود را با اعدام احمدرضا جلالی اعلام کرد

0
193

خانم کاترین ری، سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، می گوید که این اتحادیه وضعیت احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی محکوم شده به اعدام را از نزدیک دنبال می کند. او می افزاید که اتحادیۀ اروپا در مورد وضعیت احمدرضا جلالی با جمهوری اسلامی مرتباً گفتگو می کند و مورد او در گفتگوهای مقامات بلندپایۀ دو طرف در هفته های گذشته مورد بحث قرار گرفته است.

کاترین ری تصریح می کند که اتحادیۀ اروپا مخالفتش را با اعدام احمدرضا جلالی اعلام و به اطلاع مقامات جمهوری اسلامی ایران رسانده است.

احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی، متخصص امور وضعیت های اضطراری و بحرانی است. او در آوریل ٢۰١۶ در جریان سفرش به ایران برای دیدار بستگانش دستگیر و سپس به اتهام جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی اسرائیل به اعدام محکوم شد. احمدرضا جلالی ساکن سوئد است و در دانشگاه های مختلف جهان از جمله دانشگاه بلژیک تحقیق و تدریس کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با پخش اعترافات تلویزیونی احمدرضا جلالی او را به دست داشتن در قتل دو تن از دانشمندان اتمی ایران متهم کرده است. محکومیت احمدرضا جلالی به اعدام واکنش های بسیاری در بلژیک برانگیخته است. وزیر امور خارجۀ بلژیک، دیدیه ریندرز، خواستار آزادی و عفو آقای جلالی از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران شده است.