اتحادیه اروپا چندین تن از مقامات جمهوری اسلامی را به‌دلیل «نقض حقوق بشر» تحریم می‌کند

0
51

سه دیپلمات اروپایی سه‌شنبه 30 مارس اعلام کردند که اتحادیه اروپا قصد دارد چندین مقام جمهوری اسلامی را به دلیل «نقض حقوق بشر» تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این سه دیپلمات اروپایی که نخواستند نام آنها فاش شود، گفته اند اتحادیه اروپا قصد دارد روز چهارشنبه (31 مارس) چند مقام جمهوری اسلامی را تحریم کند.

به گفته این دیپلمات‌ها، انتظار می‌رود نمایندگان اتحادیه اروپا موافقت کنند که ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی را برای این افراد اعمال کنند و نام آنها هفته آینده و با شروع تحریم‌ها منتشر می شود. این دیپلمات‌ها جزئیات بیشتری ندادند.

این اولین بار پس از سال 2013 خواهد بود که شاهد تحریم مقامات جمهوری اسلامی از سوی اتحادیه اروپا و در ارتباط با نقض حقوق بشر خواهیم بود.

از سوی دیگر، قرار است چهارشنبه (31 مارس) تحریم‌ها علیه 80 مقام جمهوری اسلامی که از سال 2011 از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند، تمدید شود.

قابل ذکر است که در یک ماه اخیر، 11 نفر از کشورهای چین، کره شمالی، لیبی و روسیه بدلیل نقض حقوق بشر از سوی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم شده اند.

سازمان حقوق بشر ایران در سیزدهمین گزارش سالانه خود از آمار اعدام در این کشور اعلام کرد که در سال 2020، حداقل 267 نفر، از جمله 4 کودک، در ایران اعدام شده‌اند.

العربیه نوشت؛ در این گزارش همچنین آمده که در سال 2020، جمهوری اسلامی تنها دولتی بود که اعدام کودکان را ادامه داد.