ابهام در مورد حضور عبدالحمید اباعود در محل عملیات ضد تروریستی سن‌دنی

0
169

عملیات ویژه پلیس فرانسه که بامداد چهارشنبه برای دستگیری مظنون به طراحی عملیات های تروریستی روز جمعه در پاریس در محله فقیر نشین سَن دُنی آغاز شده بود، پس از هفت ساعت پایان یافت. در این عملیات چند تن از مظنونین دستگیر شدند. عبدالحمید اباعود ۲۸ ساله است و تابعیت بلژیکی دارد.
عملیات پلیس فرانسه که در سحرگاه روز چهارشنبه ۱۸ نوامبر آغاز شد و نزدیک هفت ساعت طول کشید، به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی صورت گرفت که به گفتۀ دادستان کل پاریس «حاکی از آن بود که شاید عبدالحمید اباعود در آپارتمان شهر سن‌دنی مخفی باشد».

بعد از حملات تروریستی گستردۀ روز ۱۳ نوامبر که ۱۲۹ قربانی گرفت، این فرض مطرح شد که عبدالحمید اباعود، طراح اصلی حمله، در سوریه اقامت دارد. اما به دنبال عملیات صبح چهارشنبه ۱۸ نوامبر ، مقامات فرانسوی برای نخستین بار فرض حضور وی را در خاک فرانسه مطرح کردند.

امروز صبح (چهارشنبه)، بعد از پایان عملیات ضد تروریستی، مقامات قضایی فرانسه گفتند که هنوز نمی‌توانند در مورد حضور یا عدم حضور اباعود در میان بازداشت‌شدگان یا کشته شدگان نظری بدهند.
دادستان پاریس گفت «باید منتظر تحقیقات کارشناسان پلیس باشیم که پس از حمله، برای بررسی و نمونه‌برداری وارد آپارتمان شده‌اند».
پلیس باید بخصوص هویت زنی را مشخص کند که ظاهراً طی حمله خود را منفجر کرده است.