ابطال استوارنامه سفیر جمهوری اسلامی در کیف توسط اوکراین

0
43

دولت اوکراین جمعه یکم مهر اعلام کرد که یک شهروند غیرنظامی در جریان حمله روسیه با استفاده از پهپادهای انفجاری ساخت جمهوری اسلامی، به شهر بندری اودسا در جنوب این کشور، کشته شده است.

ارتش اوکراین نیز از سرنگون کردن یکی از دو پهپاد انفجاری ساخت جمهوری اسلامی خبر داد که توسط نیروهای روسیه علیه اهدافی در خاک اوکراین به‌کار رفته‌ بودند.

این پهپادها، از نوع شاهد-136 بودند که توسط جمهوری اسلامی طراحی شده‌ و با نام «ژرانیوم-2»در اختیار روسیه قرار دارند.

العربیه به نقل از کیف پست نوشت، بر اساس این گزارش که آن‌ها از دریا به منطقه بندری شهر اودسا حمله کرده‌ و یکی از این پهپادها انفجاری و به روش «کامیکازی» به یک ساختمان‌ اداری در این شهر برخورد کرده و آن را تخریب کرده است.

فرماندهی عملیات «جنوب» ارتش اوکراین ضمن تایید خبر کشته شدن یک غیر‌نظامی اوکراینی، از وقوع یک آتش‌سوزی در این شهر در اثر این حمله خبر داده و گفته که آتش‌سوزی تحت کنترل است.

دولت اوکراین جمعه یکم مهر با نشر توییتی اعلام کرد در واکنش به پشتیبانی تسلیحاتی جمهوری اسلامی از روسیه در تهاجم آن به این کشور، امروز طی بیانیه‌ای استوارنامه سفیر جمهوری اسلامی در کییف را ابطال کرده و به‌طور قابل ملاحظه‌ای شمار دیپلمات‌های شاغل در سفارت جمهوری اسلامی را کاهش داده است.