ابراز پشیمانی تیم راث از بازی در نقش رییس تعلیقی فیفا

0
254

تیم راث بازيگر سینما ضمن ابراز پشیمانی از بازی در نقش رييس تعلیقی فيفا اعلام کرد نبايد در اين نقش ظاهر می‌شد.

 تیم راث كه در فیلم جنجال برانگیز «اشتیاق متحد» به کارگردانی فردریک اوبرتین در نقش سپ بلاتر جلوی دوربین رفته بود، گفت فقط به انگیزه مالی بازی در این فیلم را پذیرفت.

این بازیگر كه در فیلم‌هایی چون «داستان عامه‌پسند»، «سگ‌های انباری» و «سیاره میمون‌ها» بازی كرده گفت تنها انگیزه‌های مالی موجب حضورش در فیلمی شد كه با انتقاد شدید منتقدها روبه رو شد.

این بازیگر انگلیسی در گفتگویی مطبوعاتی اعلام كرد: این فیلم وحشتناك بود (البته نمی‌توانم این را بگویم چون هرگز ندیدمش) و من از بازی در آن متنفرم. این فیلم به دلایلی درست، فیلمی نادرست بود. من دو بچه كالجی داشتم و باید تصمیم می‌گرفتم كه برای كسب درآمد در آن بازی كنم یا نه! وقتی تصمیمی می گیری باید پای آن بایستی. مسیر سختی است؛ این كه بخشی از چیزی باشی كه نمی‌خواهی باشی اما من این كار را برای خانواده ام انجام دادم.

این بازیگر ۵۴ ساله در این فیلم ۲۷ میلیون دلاری در كنار ژرار دو پاریو بازی كرده و فیلم با نمایش در جشنواره كن با انتقاد شدید منتقدان روبه رو شد و تنها ۶۰۷ دلار در آمریكا فروش كرد و بزرگترین فاجعه باكس آفیس در طول تاریخ نام گرفت. این فیلم در سطح جهانی نیز بازخوردهای منفی گرفت.

فیلم «اشتیاق متحد» سپ بلاتر را در قالب یك قهرمان نشان داده و این در حالی است كه از سال پیش اطلاعات زیادی درباره فساد رییس فیفا مطرح شده بود.

در حالی كه بلاتر دوشنبه به هشت سال ممنوعیت در هر نوع فعالیت فوتبالی روبه رو شد، ابراز پشیمانی راث مبنی بر این است كه او نمی‌دانست فیلم قصد دارد چنین وجهه‌ای برای بلاتر بخرد. او گفت: فکر می کردم قرار است این فیلم در خصوص فساد بلاتر باشد. به نظر می‌رسد حالا و با وضع این محرومیت، وضع بهتر شود و بلاتر به زمان حال برگردد، چون به نظر می رسد تنها به گذشته علاقه دارد.

این فیلم به مناسبت ۱۱۰ ساله شدن فدراسیون جهانی فوتبال ساخته شد و نمایش آن در جشنواره كن نیز با اعمال نفوذ ژرار دو پاردیو صورت گرفت و تنها در یك بخش جنبی به نمایش درآمد.

راث وقتی برای ایفای این نقش انتخاب شد به دیدار بلاتر رفت و گفت می خواست به او بگوید مشترکات زیادی با هم دارند. این در حالی است كه راث ۵۲ ساله در نقش شخصیتی ۷۷ ساله جلوی دوربین رفت.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، در این فیلم ژرار دو پاردیو در نقش بنیان‌گذار جام جهانی یعنی ژول ریمه بازی کرد.