ابراز نگرانی پزشکان بهداری زندان نسبت به عفونت ریه مصطفی دانشجو

0
156

علیرغم ابراز نگرانی پزشکان بهداری زندان از عفونت ریوی و وخامت بیماری مصطفی دانشجو، این زندانی از درمان محروم مانده است.

مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و فعال حقوق دراویش گنابادی که از بیماری آسم شدید رنج می‌برد از شب گذشته به دلیل عفونت ریه دچار سرفه‌های بسیار شدید و مکرر شده به طوری که تا کنون دو بار راهی بهداری مرکزی اوین شده است اما علیرغم ابراز نگرانی پزشکان نسبت به عفونت ریه و توصیه آن‌ها مبنی بر بستری و لزوم مراقبت‌های پزشکی، همچنان با اعزام وی به مراکز درمانی مخالفت و مجددا به بند عودت داده شد. این درویش که در بند ۸ عمومی زندان اوین محبوس است، طی ۵ روز گذشته بار‌ها دچار حملات ریوی و تنفسی شده است.

گفتنی است شیوع بیماری‌های مختلف در میان زندانیان به دلیل برودت هوا و شرایط نامناسب این بند از جمله ازدحام بیش از حد، بسته بودن محیط و عدم تهویه کافی، تحمل این وضعیت را برای این زندانی نگران کننده کرده است. سایت های مدافع حقوق بشری نیز چندی پیش با انتشار گزارشی از وضعیت نامساعد بند ۸ زندان اوین، از ازدحام بیش از ظرفیت و کمبود امکانات رفاهی اولیه در این بند خبر داد بودند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، این وکیل زندانی که علاوه بر بیماری ریوی به عارضه قلبی نیز دچار است به توصیه مکرر پزشکان می‌بایست تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز حملات قلبی و ریوی در مورد وی در نظر گرفته شود و تحت بازتوانی قلبی-ریوی قرار گیرد، اما وی در حال حاضر در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و از دسترسی به پزشک و امکانات تخصصی درمانی محروم مانده است.