ابراز امیدواری امریکا به مذاکرات با ایران

0
172

یک مقام ارشد در دولت امریکا درباره رسیدن به یک توافق هسته ای با ایران در مذاکرات هفته آینده ژنو، ابراز امیدواری کرده است. با وجود ادامه تلاش‌ها در کنگره برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، شماری از سناتورهای امریکایی با آن مخالفت کرده‌اند.

به گزارش رویترز، قرار است در روزهای آینده دور بعدی مذاکرات هستۀ ایران و کشورهای 1+5 در ژنو برگزار شود.

دور قبلی گفت و گوهای ایران و گروه 1+5، هفته پیش در ژنو آغاز شد و با حضور و‌زیران خارجه ایران و کشورهای عضو این گروه، به استثنای چین، تا روز دهم نوامبر جاری ادامه یافت.

با این حال این نشست به امضای توافقنامه ای منجر نشد و توافق به انجام دور دیگری از مذاکرات موکول شد.

ازسوی دیگر، نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتنیاهو از فرانسه خواسته است تا در گفت و گو‌های هسته ای آینده با ایران، موضع خود را تغییر ندهد.

بنیامین نتنیاهو، فرانسه را به یک متحد کلیدی برای اسرائیل وصف نمود و افزود :”امیدوارم حکومت فرانسه در برابر فشارها تسلیم نشود و در برابر ایران موضع نرمی اتخاذ نکند”.

در همین حال “دایان فاینستاین” سناتور دموکرات و رئیس کمیته اطلاعاتی سنا در بیانیه ای مخالفت خود را با تشدید تحریم ها علیه ایران اعلام کرده است.

ازسوی دیگر، جان مک کین، سناتور جمهوریخواه که تاکنون حامی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بوده، ضمن ابراز تردید درباره اثربخشی سیاست فعلی باراک اوباما در قبال ایران، گفته است با ارائه فرصت دو‌ماهه برای پیش‌برد مذاکرات موافق است.

به گزارش العربیه؛ در روزهای گذشته دولت امریکا بارها از کنگره ایالات متحد خواسته است که پایان دور بعدی مذاکرات، تحریم های تازه ای را علیه ایران اعمال نکند.