ائتلاف تحت رهبری آمریکا یک پهپاد «ساخت جمهوری اسلامی» را در سوریه سرنگون کرد

0
410

ائتلاف تحت رهبری آمریکا اعلام کرد یک پهپاد ارتش سوریه را که گفته می شود ساخت جمهوری اسلامی است، نزدیک مرز سوریه با عراق هدف قرار داد.

به گزارش رویترز، این پهپاد روز سه شنبه ۳۰ خرداد هدف قرار گرفته است. در بیانیه ائتلاف علیه داعش آمده، این پهپاد «قصد خصمانه ای به سمت نیروهای ائتلاف» داشت.

در این بیانیه آمده، آمریکا توسط یک هواپیمای جنگنده اف ۱۵ این پهپاد را سرنگون کرد.

از سوی دیگر اسکای نیوز اعلام کرد این پهپاد از نوع شاهد ۱۲۹ است که توسط جمهوری اسلامی ساخته می شود و در احتمالا در اختیار رژیم بشار اسد قرار گرفته است.

به اعلام وزارت دفاع آمریکا، سرنگونی پهپاد ارتش سوریه در منطقه تنف در مرز سوریه با عراق رخ داده است.

سرنگونی پهپاد ساخت جمهوری اسلامی متعلق به سوریه تنها دو روز بعد از سرنگونی جت ارتش اسد توسط ارتش آمریکا صورت گرفته است.

روز یکشنبه آمریکا اعلام کرد یک جنگنده سوخو ارتش سوریه را بعد از حمله به نیروهای دموکراتیک ارتش آزاد سوریه، سرنگون کرد.

اقدام آمریکا با واکنش روسیه روبرو شد بطوریکه روز دوشنبه روسیه اعلام کرد هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا را اگر به غرب رود فرات در سوریه بروند، به منزله هدف تلقی خواهد کرد.

این واکنش روسیه، دوشنبه شب با واکنش آمریکا روبرو شد. جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت هدف واشنگتن-مسکو، یک چیز است: مبارزه با داعش. بنابراین سعی خواهد شد این ارتباط برقرار بماند.

این مقام نظامی ارشد آمریکا افزود: ما یک ارتباط کارآمد در مرکز عملیات مان در قطر با فدراسیون روسیه در خاک سوریه داریم. این ارتباط تا صبح روز سه شنبه بقوت خود باقی بود و حتی تا چند ساعت پیش در تماس بودیم. در ساعتهای آینده، ما از طریق دیپلماسی و نظامی تلاش خواهیم کرد این هماهنگی ادامه داشته باشد.

به گزارش صدای آمریکا؛ در همان روز یکشنبه، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی دست کم شش موشک به مواضع داعش در خاک سوریه شلیک کرد.