آی9، خودرویی در شأن صدمین سالگرد تاسیس بی.ام.و

0
377

کمپانی خودروسازی بی.ام.و عزم خود را جزم کرده تا با روی کار آوردن سوپراسپرت i9 در صدمین سالگرد تاسیس خود، بازار خودروهای الکتریکی و هیبریدی الکتریکی را در دست بگیرد.

با پا گرفتن کمپانی‌هایی مثل تسلاموتورز که خودروهایی آینده‌نگرانه و مجهز به فن‌آوری‌های برتر می‌سازند، دیگر شرکت‌های خودروسازی هم دست‌به‌کار شده‌اند تا از بازار آینده عقب نمانند.

بی.ام.و هم متوجه شده که در آینده‌ای نه‌چندان دور هیدروژن و سوخت‌های الکتریکی جایگزین بنزین می‌شوند؛ این را می‌توان از پروژه‌هایی مثل i9 فهمید. این خودروی هیجان‌انگیز و متفاوت از یک موتور 3 لیتری با قدرت 400 اسب بخار و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که مسلماً i9 را به خودرویی نیرومندتر از مدل i8 تبدیل می‌کند.

ناگفته نماند یک سیستم تمام چرخ محرک مجهز به سیستم بازیابی انرژی جنبشی KERS نیز روی آن قرار می‌گیرد که هنگام ترمز کردن بخشی از نیرو را احیا می‌کند و آن را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. بدین ترتیب 20 تا 30 درصد کل نیروی تولیدی i9 بدون دخالت ذره‌ای بنزین به دست می‌آید. پیش‌بینی می‌شود منبع تأمین نیروی هیبریدی i9 حدود 500 اسب بخار قدرت تولید کند و شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 3.5 ثانیه طول بکشد. شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در مدل فعلی i8 اندکی بیش از 4 ثانیه به طول می‌انجامد.

چندی پیش یکی از طرفداران پروپاقرص بی.ام.و نمونه‌ای از یکی از طرح‌های احتمالی i9 را فاش کرد. ما هم گمان می‌کنیم سوپراسپرت جدید بی.ام.و چنین ظاهری داشته باشد. این مدل طراحی مینیمال‌تر و تهاجمی‌تری نسبت به i8 دارد و این‌طور به‌نظر می‌رسد که مدل i8 که از نظر منتقدان خودرویی متمایز، بسیار مدرن و آینده‌نگرانه به نظر می‌رسید، با معرفی i9 دیگر حرفی برای زدن ندارد.

مدلi9 که خبر ساخت آن در سایت بی.ام.و تأیید شده، در سال 2016 / 1395 و به مناسبت صد ساله شدن کمپانی تولید می‌شود. این زیبای دو در با گلگیرهای زاویه‌دار، چرخ‌هایی که شما را بدجور یاد “سونیک” می‌اندازد و طراحی چکش‌مانند بخش عقب انگار همین حالا از یک فیلم علمی تخیلی بیرون آمده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ گفته می‌شود کمپانی بی.ام.و قصد دارد مدل دیگری را هم به خانواده i اضافه کند. این مدل هیدروژنی، i5 نام دارد و از فن‌آوری FCV(خودروی مجهز به پیل سوختی) تویوتا میرای بهره می‌برد.