آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت؛ اخبار لحظه به لحظه

0
547

هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود، دار فانی را وداع گفت. هاشمی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود. حسن روحانی با چشمانی اشک بار بر سر پیکر هاشمی در بیمارستان حاضر شد.

294081_954
رییس جمهور سابق ترکیه در پیامی توئیتری در گذشته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

حسین مرعشی در گفت‌وگو  با فارس، گفت: پیکر آیت‌الله هاشمی ساعت 10 روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه 95 از مقابل دانشگاه تهران تشییع می‌شود.  وی افزود: پیکر آیت‌الله هاشمی پس از تشییع در تهران در قم به خاک سپرده خواهد شد.

294076_397

  •  تعطیلی 3 روزه تمام برنامه‌های هنری سراسر کشور  معاون امور هنری وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت اکبرهاشمی رفسنجانی از تعطیلی سه روز تمام برنامه‌های هنری سراسر کشور خبر داد.
  • محسن رضایی در پخش زنده تلویزیونی خبر خاکسپاری هاشمی رفسنجانی را در مشهدالرضا تکذیب کرد و گفت این خبر از قول من صحت ندارد و خانواده آقای هاشمی باید این را اعلام کنند/ فارس

شخصیت ها و مقامات جمهوری اسلامی پیام تسلیتی برای درگذشت هاشمی صادر کردند. آیت الله صانعی، علی لاریجانی، وزرا و مقامات دولتی و شخصیت های دینی و مذهبی درگذشت وی را  تسلیت گفتند.

اطلاعیه هیئت دولت جمهوری اسلامی به مناسبت درگذشت هاشمی رفسنجانی

در پی درگذشت هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیئت دولت بیانیه ای را بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت . نام، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود .

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی، علما و مراجع بزرگوار تقلید، خانواده گرامی ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند و به مناسبت تجلیل از این یار دیرین امام و رهبری سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه 21 دی ماه 1395 را تعطیل عمومی اعلام می کند و ملت قدر شناس ایران را به شرکت باشکوه و تاریخی در مراسم تشیع پیکر پاک ایشان دعوت می نماید.

    محسن رضایی: هاشمی امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام با همه شوخی می‌کرد و سرحال بودند. ایشان اینقدر سرحال بودند و من به آقای واعظی گفتم آقای هاشمی امروز حال خوشی دارند و من کمتر ایشان را اینگونه دیده ام.

مهدی هاشمی برای آخرین وداع با پدر از اوین به بیمارستان رفت

دبیر هیات دولت ضمن تسلیت درگذشت هاشمی رفسنجانی گفت: دولت هنوز هیچ تصمیمی در مورد تعطیلی نگرفته است و در ساعات آینده در این زمینه اطلاعیه ای خواهد داد.

293997_860
فائزه و فاطمه هاشمى با چشمانی اشکبار در حال رفتن به جماران

     سید حسن خمینی قم را به سمت تهران ترک کرد تا در حسینیه جماران و کنار پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور یابد.

    ساعتی از اعلام خبر درگذشت وی نگذشته بود که مهدی هاشمی دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ماشین نیروی انتظامی وارد بیمارستان شد و پس از چند دقیقه با چهره‌ای گریان بیمارستان را به سمت جماران ترک کرد.

ازدحام مردم در مقابل بیمارستان

    حسین مرعشی گفت: پيكر آيت‌الله هاشمی رفسنجانی به جماران منتقل شد؛ مراسم تدفين پس فردا سه‌شنبه ۲۱ دی است

    معاون روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:* رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در بیمارستان شهدای تجریش به امام راحل، همرزمان شهید و همه شهیدان انقلابی و دفاع مقدس پیوست.

* روجانی بر بالین  آیت الله هاشمی رفسنجانی حاضر شد و این مصیبت را به محمدهاشمی و دیگر فرزندان ایشان تسلیت گفت.

* همچنین وزرا و مسوولین در بیمارستان حاضر شدند.