آیت الله نوری همدانی: ملت‌های دنیا از تئوری‌های شکست خورده غرب ناامید شده‌ و تشنۀ معارف اسلام هستند

0
184

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز پنجشنبه، در دیدار رییس مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهمیت تبلیغ برون مرزی، اظهار داشت: امروزه در دنیا بسیاری از ملت ها تشنه معارف اسلام هستند بنابراین باید افراد عالم و کسانی که اطلاعات دینی مناسبی برای ترویج چهره اسلام ناب دارند به کشورهای دیگر اعزام شوند.

وی با اشاره به شکست تئوری های لیبرالیسم، سکولاریسم و اومانسیم در جهان، گفت: از زمانی که غرب دین را کنار زد روز به روز بر مشکلاتش افزوده شد چراکه دین داری در فطرت بشر است و انسان برای گذران زندگی بیش از مادیات به معنویات نیاز دارد؛ مردم از خود برتر بینی ها و زیاده خواهی های حاکمان غربی به ستوه آمده اند.

وی درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مردم اروپا و آمریکا از فقدان معنویت رنج می برند، بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از مردم دنیا برای رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود چشم به جهان اسلام دارند؛  بنابراین مبلغان بین المللی باید برای استخراج و ارائه مبانی اسلامی در این عرصه ها مطالعات گسترده ای داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی به نا امیدی ملت ها از راهکارهای نظریه پردازان غربی برای حل مشکلاتشان اشاره کرد و مدعی شد: اسلام پاسخگوی مشکلات امروز دنیا است و بسیاری از دولت مردان غربی به این موضوع پی برده اند به همین دلیل استکبار جهانی تلاش می کند چهره مسلمان را مخدوش کند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی وهابیت و تکفیری ها به عنوان اسلام معرفی می شوند و با صرف پول های فراوان مبلغانی را به اقصی نقاط دنیا می فرستند که به چند زبان مسلط هستند؛ بنابراین ما نیز باید در مقابل اسلام ناب را با تربیت و اعزام مبلغانی با منطق قوی ترویج کنیم.

این مرجع تقلید افزود: اگر آموزه های اسلامی به درستی برای ملت ها تبیین شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود و خواهید دید که مردم دنیا گروه گروه به اسلام روی خواهند آورد.