شبستری، امام جمعه تبریز: برگزاری کنسرت در شهر مذهبی جایز نیست

0
177

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در برخی از کنسرت‌هایی که امروز در کشور برگزار می شود مسائلی همچون اختلاط زن و مرد و کارهای غیر شرعی صورت می گیرد که غیر قابل تحمل است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از خبرگزاری ها، محسن مجتهد شبستری پیرامون لغو برخی از کنسرت‌ها در کشور گفت: آنچه مسلم است توجه به این نکته است که اگر کنسرتهایی که در سراسر کشور برگزاری می شود جنبه لهو و لعب داشته باشند مطمئنا و بدون هیچ مانعی باید لغو شوند زیرا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام اسلامی با این گونه موارد نظر موافقی ندارد.

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم در برخی از کنسرت‌هایی که امروز در کشور برگزار می شود مسائلی همچون اختلاط زن و مرد و کارهای غیر شرعی صورت می گیرد که غیر قابل تحمل است از این رو دستگاه های ذیربط همچون شورای فرهنگ عمومی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه می توانند این کنسرتها را لغو و از برگزاری آنها ممانعت کنند.

این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: اما ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که برگزاری کنسرتهایی که موسیقی آنها طبق نظر و فتوای مقام معظم رهبری جنبه لهو و لهب ندارد هیچ مانعی ندارد و مردم می توانند در آن حضور پیدا کنند زیرا از نظر شرعی هیچ اشکالی بر آنها وارد نیست.

امام جمعه تبریز پیرامون برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی تاکید کرد: به طور حتم با توجه به شرایطی که این شهرها دارند جایز نیست که برخی از کنسرتها در این مراکز مذهبی صورت گیرد زیرا بافت مردمی و شرایطی که در این شهرها حاکم است با دیگر نقاط کشورمان متفاوت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که طبق آداب شرع و اسلام برگزاری کنسرت و هر گونه مراسمی که با غنا همراه است در مساجد امکان پذیر نیست برگزاری کنسرت ها و تورهایی که با موسیقی همراه هستند در شهرهای مذهبی شرایط خاصی را دارد که مسئولان فرهنگی ما باید آن را مدنظر قرار دهند.

شبستری تاکید کرد: درشهرهای مذهبی بدون شک برگزاری کنسرتها باید با نظر مسئولین صورت گیرد زیرا فضایی که بر این شهرها حاکم است جنبه مذهبی داشته از این رو برگزاری کنسرتهایی که بدون شک جنبه لهو و لعب داشته باشد در این شهرها جایز نبوده و مسئولین ما نباید اجازه دهند که این موضوع در این شهرها صورت گیرد.