آیت‌الله نوری همدانی: سیل یک امتحان الهی است

0
257

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه ربا یکی از شدیدترین گناهان است و نباید با توجیهات و تغییر عناوین ربا انجام داد گفت: ربا سبب می‌شود به جامعه آسیب‌های جدی وارد شود، ربا حرام شده تا سرمایه‌ها برای تجارت و تولید هزینه شود.

آیت‌الله نوری همدانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار داشت: خداوند هر مؤمن و قومی را که دوست داشته باشد آن را به بلا و گرفتاری مبتلا می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن باید در مشکلات صبر پیشه کند، افزود: این اقدام سبب می‌شود تا مورد توجه و عنایت ویژه خداوند متعال قرار گیرد، در بلا‌ها صبر، استقامت و ایمان افراد آزمایش می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آفات ربا ادامه داد: اگر اسلام ربا را حرام اعلام کرده است برای این است که جامعه ضرر نبیند و با کنار گذاشتن آن جامعه ساخته می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: برخی افراد گاهی ربا انجام می‌دهند، اما عناوین مختلفی برای آن انتخاب می‌کنند یا سعی می‌کنند توجیهاتی برای آن داشته باشند که کار تعجب آوری است.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه ربا یکی از شدیدترین گناهان است و نباید با توجیهات و تغییر عناوین ربا انجام داد، گفت: ربا سبب می‌شود به جامعه آسیب‌های جدی وارد شود، ربا حرام شده تا سرمایه‌ها برای تجارت و تولید هزینه شود.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: مسلمین باید نسبت به مکتب و فرهنگ خود ثابت قدم باشند و استقامت کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در روایات آمده که مؤمن نسبت به دیگران گرفتاری و مشکلات بیشتری پیدا می‌کند، قرآن کریم می‌فرماید هیچکس از امتحانات الهی مستثنی نیست و همه امتحان می‌شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ارزش و اهمیت صبر تصریح کرد: کسانی که در مشکلات و گرفتاری‌ها صبور باشند و بینش الهی داشته باشند مورد توجه و عنایت ویژه خداوند متعال قرار می‌گیرند.

به گزارش تسنیم؛ آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اگر امروز برخی از مردم دچار سیل شده‌اند به معنای عقوبت نیست، دلیل سیل این است که خداوند امتحانی برای مردم فراهم کرده تا صبر و استقامت آن‌ها را بسنجد که بعد از پیروزی در امتحان دارای مقام بالا و ثواب و اجر بسیار باشند.