آیا قبله کرد ها بسوی مسکو تغییر خواهد کرد؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

1
626

قرار است، پان کردها، در پانزدهم فوریه 2017، میلادی در مسکو گرد هم‌آیند. نمایندگانی از کردهای؛ عراق، ترکیه، سوریه و ایران درباره وضعیت خاورمیانه و مناطق نفوذ قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای به گفتگو خواهند پرداخت.

در میان شرکت‌کنندگان نام‌های؛ آسیه عبدالله رئیس اداره محلی کوبانی در سوریه، انور مسلم و عثمان بایدیمیر، شهردار پیشین دیار بکر در ترکیه دیده می‌شوند.

هنوز روشن نیست  که از کردستان عراق و ایران چه احزاب، گروه‌ها و افرادی در این گردهمایی شرکت خواهند کرد. تاکنون چندین بار کوشش شده تا یک گردهمایی ملی از کردها در کردستان عراق تشکیل شود که همواره به دلیل اختلافات میان کردهای عبدالله اوجلان و کردهای مسعود بارزانی انجام‌نشده است. روس‌ها تاکنون چند بار با کردهای سوریه در مسکو به مذاکره نشسته‌اند.

آنچه که مربوط به کردهای ایران می‌شود، برخی از گروه‌های کرد ایران تاکنون با آمریکا، اسرائیل و اعراب در ارتباط بوده تا بتوانند زمینه یک جنگ منطقه‌ای در غرب ایران را فراهم کنند. چند ماه پیش برخی از نمایندگان کرد و دیگر اقوام ایرانی مخالف جمهوری اسلامی و جدایی‌طلبان از سوی مقامات عربستان سعودی به سفر حج در مکه دعوت شدند.

کردهای ایرانی به‌خوبی آگاه هستند که هم‌اکنون مسکو روابط بسیار گرم و استراتژیکی  با جمهوری اسلامی دارد. سفر به مسکو و شرکت در کنفرانس‌هایی درباره کرد ها در روسیه، یک تاکتیک موقتی روس‌ها در برابر آمریکا و کشورهای غربی پشتیبان جدایی‌طلبی کرد ها در منطقه می‌باشد. همان‌طور که نزدیکی اسرائیل و اعراب به کردهای ایران به‌طور مقطعی و برای مقابله با جمهوری اسلامی می‌باشد و مشکل کرد ها را حل نخواهد کرد.

کرد ها در آرزوی استقلال  و تشکیل کشور کردستان روزگار می‌گذرانند و سران کرد ها به سوءاستفاده از این مردم و به چپاول هستی کرد ها مشغول می‌باشند.

 پنجشنبه نهم فوریه 2017

1 نظر

  1. جناب دادرس شما بهتر از هر کسی میدانید که کردستان جدا میشه حتی اگه خود کردها نخواهند چون از صد سال پیش نقشه اینکار ریخته شده دقیقا از سایکس پیکو فکر کنم هر کاری بخوان میتونن بکنن و میکنن غرب و شرق هم نداره

نظرات بسته است