آيا جيمز فرانكو می‌تواند يك «باشگاه مشت زنی» ديگر بسازد

0
298

جيمز فرانكو بازيگر و كارگردان، رماني از خالق «باشگاه مشت زني» را براي ساخت فيلم بعدی‌اش انتخاب كرده است.

اين بازيگر شناخته شده كه تحصيلكرده رشته ادبيات انگليسي است، علاقه زيادي به آثار ادبي دارد و شماري از آثار مهم ادبي را به فيلم برگردانده، اين بار كتاب «ياوه سرايي» چاك پالانيوك را براي ساخت انتخاب كرده است.

پالانيوك نويسنده كتاب «باشگاه مشت زني» در سال 1996 كه كشفي تيره و روايتي طنزآميزي از مصرف گرايي، مردانگي و هويت را بيان مي كرد، با تهيه فيلمي از آن در سال 1999 به همين نام به شهرت رسيد. آن فيلم به كارگرداني ديويد فينچر ساخته شد و برد پيت و ادوارد نورتون در آن نقش آفريني كرده بودند.

اقتباس سينمايي فينچر از سوي برخي از منتقدان به دليل نمايش بي پرده و خشونت بارش با نقد روبه رو شد، اما شماري ديگر آن را تحسين كردند و فيلمي پيشگام ناميدندش.

«خفه كردن» رمان ديگر پالانيوك نيز در سال 2008 با اقتباس سينمايي به فيلم درآمد اما چنان موقعيت تاثيرگذاري به دست نیاورد.

«ياوه سرايي» در آينده مي گذرد و در حالي كه ساكنان شهر به دو بخش «اهل روز» و «اهل شب» تقسيم شده اند، داستان يك قاتل سريالي به نام باستر را بيان مي كند كه با مسموم كردن مردم آنها را به كام مرگ مي فرستد. اين شخصيت به تازگي مرده و واقعيت وجودي او از طريق بازگويي خاطرات آنهايي كه او را مي‌شناختند، بيان مي‌شود.

«خشم و هياهو» نوشته فاكنر از جمله رمان‌هايي است كه توسط فرانكو به فيلم درآمده و به تازگي براي اولين بار در جشنواره فيلم تورنتو به نمايش درآمد. با اين حال فيلم نقدهاي مثبتي دريافت نكرد و منتقدان بيشتر در اين كه او به اصل رمان وفادار نبوده، متفق‌القول بودند.

پالانيوك با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد قراردادي با فرانكو منعقد كرده تا ساخت رمانش را به دست او بسپارد. او گفته است جزييات درباره بازيگران، فيلمبرداري و ديگر مسايل بعدا اعلام خواهد شد.

او افزوده است: پس از كار كردن با برد پيت، ادوارد نورتون و سم راكول، نمي‌توانستم بازيگر هيجان‌انگيزتري جز فرانكو را براي كار مشترك تصور كنم.

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، هنوز روشن نيست كه آيا فرانكو خودش نيز در اين فيلم بازي مي كند يا خير.