آن يك بمبي كه مي تواند تمام سيستم هاي دفاعي يك كشور را نابود كند، چيست؟

0
305

چامپ و سلاح تحريك جنسي، سلاح هاي علمي-تخيلي كه به واقعيت پيوستند

دکتر کاوه احمدی علی آبادی

عضو هئيت علمي دانشگاه آبردين با رتبه پروفسوري

عضو جامعه شناسان بدون مرز(ssf)

هيچ گونه انفجار يا حتي تركشي در كار نبود، تنها صداي پيشرانه موشكي پيچيده بود كه بالاي سر منطقه هدف پرواز كرده بود و البته صداي در هم شكستن وسايل الكترونيكي و رايانه هايي بود كه توسط پرتوي از امواج پرانرژي مايكروويو مورد اصابت قرار گرفته بودند. آزمايش با موفقيت تمام تست شد و پس از آن بود كه داستان علمي-تخيلي ديروز به سلاح واقعي امروز بدل شد. پس از آن كه يك فروند موشك چامپ (CHAMP) در پايگاه هوايي هيل در صحراي يوتا امواج ويرانگرش را ساتع كرد. آزمايشي كه به طور مشترك با مديريت انرژي هدايت شده آزمايشگاه تحقيقات نيروي هوايي آمريكا (AFRL) و پايگاه هوايي كرتلند در نيومكزيكو انجام شد.

چامپ (CHAMP) معادل پروژه موشك پيشرفته ضد الكترونيك با امواج پرانرژي مايكروويو است. يك موشك پيمايشي كروز كه جايگزين جنگ افزاري انفجاري با نوعي از اشعه ويرانگر است. تأثير آن مشابه بمب هاي پالس الكترومغناطيسي (EMP) است كه در فيلم هاي جيمزباند نشان داده شده و كابوسي براي هر طراح نظامي است. طرز كارش چنين است كه موشك در حين عبور و پرواز بر فراز هدف، پرتوي از امواج مذكور را ارسال مي كند و تمامي سلاح هاي الكتريكي و الكترونيكي و رايانه اي را از كار مي اندازد و تنها وسايل مكانيكي براي كشوري كه مورد حمله واقع شده قابل استفاده خواهند بود. آنان حتي نمي توانند مورد هدف قرار داده شدن خود را از طريق رسانه هايشان اعلام كنند، و احتمالاً بايد از طريق دود يا طبل آن را به اطلاع ديگران برسانند! فرماندهاني كه از اين سلاح برخوردارند، طي تهديد طرف هاي مقابل شان به طعنه مي گويند: كاري نكنيد كه شما را به قرن چهارم ميلادي بازگردانيم.

اما توان بسيج و نيروهاي مردمي در جنگ نيز داراي سلاح علمي-تخيلي ديگري است كه امروزه به واقعيت پيوسته است. آن سلاح محرمانه اي است كه به تازگي ارتش آمريكا از آن برخوردار شده و هنوز رسانه اي نشده و تنها در گزارشات بسيار محرمانه و اخبار درز كرده امنيتي مي توان ردش را گرفت: “بمب هاي تحريك جنسي”. بمبي است كه در هر منطقه اي كه منفجر شود، نه تنها سربازان آن منطقه، بلكه هر انساني كه در آن منطقه هست، چنان تمايلات جنسي شان را افزايش مي دهد، كه عملاً سربازان سلاح ها، عمليات و هر نوع عمل ديگري را رها كرده و تنها هر چه سريعتر بدنبال راهي براي ارضاء جنسي شان مي گردند! آن به ميزاني تحريك كننده، موثر و خطرناك است كه رها كردن دستورات فرمانده كه هيچ، عنان اختيار از كف هر انساني به در مي برد و چه بسا حتي فرماندهان ميداني در معرض تهديد سربازان زيردست شان قرار مي گيرند!! (اين سلاح را انگار اساساً براي فرماندهان پاسداران بي ناموس ايران ساخته اند)

مقامات و نامسئولان ايراني وقتي از توان كشوري كه مي خواهند با آن درگير شوند، آگاه نيستند، بهتر است به جاي هوچي گري و طومار نوشتن – آن هم با توصيه هاي اشخاص امنيتي، كمي به سوادشان بيافزايند و مواظب خودشان باشند كه يكي از بمب هاي فوق كار دست شان ندهد!؟ بدون همين اطلاعات نيز درك توان نظامي كشورها چندان دشوار نيست. ايالات متحده آمريكا در طي همين دو دهه تمامي جنگ ها را به شكلي يك طرفه و در كمترين زمان ممكن پيروز شده و شما هشت سال جنگ با عراق را درمانديد. جنگي كه مدام همين گونه رجز مي خوانديد و شعار مي داديد كه اگر بيست سال هم طول بكشد ما ايستاده ايم، به سبب عدم درك واقعيت هاي يك جنگ و با كشته ها و ويراني زياد ناگزير به پذيرش قطعنامه سازمان مللل شديد (كه لفظ جام زهر، واژه محترمانه و با اغماض آن است) و در همين نبردهاي سوريه در جنگ با القاعده مثل چي در گل مانده و گير كرده و وامانده ايد، چه رسد جنگ با تنها ابرقدرت جهان. به يك سال نمي رسد كه تحريم ها را چيز جديدي ندانسته بوديد و حتي نعمت شمرديد و حالا از اوضاع وخيم اقتصادي تان پيداست كه چنان در تنگنا افتاديد كه مجبور به پذيرش توافق اخير شديد كه البته گرفتاري هاي تان تمام نشده و تازه شروع شده است. درضمن، اذعان يك مقامات ايراني پيرامون توان نظامي و واقعيت هاي موجود، نظر كسي را پيرامون توان نظامي آمريكا، ايران يا ديگر كشورها تغيير نمي دهد و تخمين توان آن كشورها را افكار عمومي از راه اظهارنظرهاي سر تا پا دروغ حكومتي محك نمي زند، بلكه تنها ميزان واقع گرايي شان را به ثبوت مي رساند و بر دروغگويي كساني كه كتمان اش مي كنند، مي افزايد. واقعيت آن است كه در طول اين چند دهه، مردم آنقدر دروغ و ريا از شما ديده اند، كه حكم چوپان دروغگو را پيدا كرده ايد و حتي اكر از دست تان در برود و يك حرف راست نيز بزنيد، كسي باور نمي كند، چه رسد مواردي كه مبرهن است. به جای این دلقک بازی ها نیز بهتر است خود را برای حسابرسی های رشوه های متعددتان آماده سازید.

مقاله قبلیاستعفای دسته جمعی ۱۸ نماینده استان خوزستان
مقاله بعدیماندلا افسانه خود را گفت و زيست؛ … و اين است ماندلا
دکتر کاوه احمدی علی آبادی
دکتر کاوه‌ احمدی‌ علی‌آبادی‌ تاکنون تحصیلات دانشگاهی را در مقطع دکترای جامعه شناسی (Ph.D) با عنوان دانشجوی ممتاز از تگزاس و مقطع فوق‌ دکترای‌ (Post Doctoral of Philosophy) فلسفه‌ علم‌ به همراه گواهی "ارزیابی کمال" از دانشگاه‌ آبردین‌ (Aberdeen) در داکوتای‌ جنوبی‌ آمریکا به پایان رسانده و و اینک عضو هیئت علمی (ACADEMIC BOARD) دانشگاه آبردین (ABERDEEN) با رتبه پروفسوری (PROFESSORSHIP) است. ایشان موفق به دریافت درجه دانشمندی (scientist) در رشته فلسفه علم با رساله "روش شناسی علم و فلسفه" و انتخاب به عنوان دانشمند برجسته (Distinguished scientist) سال 2008 از طرف دانشگاه آبردین شدند. دارای 14 عنوان کتاب چاپ شده، 6 عنوان در نوبت چاپ، بیش از 45 پژوهش و مقاله علمی از کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی و فراتر از 120 عنوان مقاله در نشریات کثیرالانتشار بوده و دارای 11 جایزه و لوح تقدیر و سپاس از جشنواره ها و مراکز علمی و آکادمی مختلف است. در حال حاضر ایشان عضو جامعه شناسان بدون مرز (Sociologists without borders (ss هستند.