آن هاتاوی سفیر جدید حسن نیت سازمان ملل شد

0
647

آن هاتاوی از سوی سازمان ملل به عنوان سفیر جدید حسن نیت در امور زنان انتخاب شد.این بازیکر به فهرست چهره‌های سرشناس دیگری چون نیکول کیدمن و اما واستون ملحق می‌شود که از حقوق زنان در سراسر جهان حمایت می‌کنند.

آن هاتاوی در حقیقت جدیدترین چهره‌ هالیوودی است که به این فهرست اضافه می‌شود تا به عنوان سفر حسن نیت در سطح جهان از سوی سازمان ملل فعالیت کند و از مواردی چون برابری جنسیتی و بهتر شدن وضعیت زنان حمایت کند.

این بازیگر برنده اسکار با صدور بیانیه‌ای از این انتخاب تشکر کرد و آن را مایه افتخار خود دانست و گفت از این فرصت برای حمایت از برابری جنسیتی استفاده می کند.

البته این نخستین بار نیست که این بازیگر به امور اجتماعی توجه می‌کند و وی پیش از این با بنیاد نایک برای حمایت از دختران نوجوان در کشورهای در حال توسعه همکاری می‌کرد. او در این رابطه سال ۲۰۱۱ سفری به کنیا انجام داد تا درباره خشونت جنسی در این مطنقه اطلاع رسانی کند. او نتایج حاصل از این سفر و دریافت خودش را نیز در قالب مقاله‌ای در «دیلی بیست» منتشر کرده بود.

هاتاوی سال ۲۰۱۳ نیز در تهیه مستندی برای شبکه CNN همکاری کرده بود که درباره قدرت آموزش در زنان و سوادآموزی بود.

این بازیگر که با «آلیس آن سوی آینه» روی پرده‌های سینما است، چندی پیش نیز با فیلم «کارآموز» در کنار رابرت دنیرو راهی سینماها شده بود. پروژه بعدی وی نیز قرار است فیلمی با عنوان «زمین گیر» باشد. او این نقش را روی صحنه تئاتر هم بازی کرده بود.

 به گزارش مهر به نقل از گاردین، سال ۲۰۱۵، او در نمایش تئاتر تک‌بازیگره این اثر درام، در تئاتر پابلیک نیویورک روی صحنه رفته بود. «زمین‌گیر» داستان خلبانی از نیروی هوایی آمریکاست که وظیفه هدایت یک هواپیمای بی‌سرنشین را بر عهده دارد.