آنگلا مرکل، شخصیت برگزیده سال مجله تایم

0
245

مجله آمریکایی تایم سرانجام آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به عنوان شخصیت برگزیده سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد جالب آنکه نام‌هایی چون حسن روحانی و ولادیمیر پوتین و حتی ابوبکر بغدادی، رهبر داعش نیز در فهرست نهایی این نشریه به چشم می‌خورد.
این مجله روز چهارشنبه، ۱۸ آذر اعلام کرد که خانم مرکل را به این خاطر سزاوار عنوان چهره سال دانسته است که فراتر از شهامت اغلب سیاستمداران از ملت خود انتظار دارد، چهره‌ای که با قدرت مقابل ظلم و خشونت ایستاده و در جهانی رهبری اخلاقی را بر عهده گرفته است که سخت نیازمند رحم و عطوفت است.

شخص سال یا شخصیت برگزیده، عنوانی است که مجله تایم هفته‌نامه آمریکایی از سال ۱۹۲۷ میلادی هر ساله به کسی که در سال سپری شده بیشترین توجه مثبت یا منفی را برانگیخته باشد اعطا می‌کند. تا سال ۱۹۸۸ میلادی این عنوان مرد سال نام داشت.

time-person-of-the-year-angela-merkel-world-leaders1

به گزارش رسانه ها، آنگلا مرکل ۶۱ ساله اولین زنی به شمار می‌رود که از سال ۱۹۹۹ به این سو، زمانی که مجله تایم عنوان افتخاری «مرد سال» را به «شخصیت سال» تغییر داد، ملقب به چنین عنوانی می‌شود.

صدراعظم آلمان سال جاری میلادی را با موضع‌گیری‌های خود علیه سیاست‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در رابطه با اوکراین آغاز کرد. او همچنین امسال در جریان بحران اقتصادی یونان که تهدیدی برای کل حوزه یورو محسوب می‌شد، نقش تاثیرگذاری ایفا کرد.

در نهایت هنگامی که کشورهای دیگر اروپا درهای خود را به روی مهاجران و پناهندگان بسته بودند، این صدراعظم آلمان بود که امکان ورود آنها را به کشور خود فراهم آورد، امری که تاوان آن تحمل فشار شدید مخالفان داخلی و متحدان اروپایی آلمان بود.