آنچه دیشب در برنامه 90 گذشت..

0
155

عادل فردوسی پور اعلام کرد درآمد یک سال برنامه 90 در حدود 450 میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا؛ بی شک داغ ترین بخش دومین برنامه تلویزیونی 90 که دیشب پخش شد، مربوط به حاشیه های یک جدال لفظی بود. بگومگویی که میان علی دایی، عادل فردوسی پور و محمد فنایی صورت گرفت.

این اتفاق در اواسط برنامه 90 رخ داد. همانطور که انتظار می رفت فردوسی پور نسبت به صحبت های روزهای گذشته علی دایی و محمد رویانیان در رسانه ها علیه او و برنامه 90، واکنش نشان دهد.

انتقاد فردوسی پور از رویانیان و دایی و شفاف سازی درآمدش در 90!

فردوسی پور گفت: پس از آن که ما صحنه اشتباه محسن قهرمانی و گرفتن پنالتی به سود پرسپولیس در بازی با تراکتورسازی را نشان دادیم، متاسفانه علی دایی پس از بازی تیمش مقابل ذوب آهن عنوان کرده یک پنالتی در این بازی به نفع ما نگرفتند که علتش برنامه 90 است! چون آن صحنه اشتباه قهرمانی در بازی با تراکتورسازی را برجسته کردند و داور دراین مسابقه تلافی کرد! دایی انتقاد نابجایی کرده و واقعا از علی دایی بعید بود. مگر می شود یک داور بخاطر اشتباه یک داور دیگر در یک بازی دیگر، بخواهد تلافی کند. اگر این طور باشد که سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی ادامه داد: اما یک روز بعد از صحبت هایی دایی، آقای رویانیان مصاحبه ای کرده و مدعی شدند درآمد من از برنامه 90 هفتگی 5 تا 6 میلیارد تومان است! ظاهرا اعداد میلیارد برایشان خورده است! باور کنید از درآمد آگهی ها و اس ام اس های برنامه یک ریال به من نمی رسد.

فردوسی پور خطاب به رویانیان گفت: شما که انسان متشرعی هستید آیا درست است دراین شب های عزیز مطلب نادرستی بگویید که در روزنامه ها تیتر شود؟ از نظر اخلاقی این کار درست نیست. بعد از آن عذرخواهی کردید اما اگر در جای دیگر بحثی دارید چرا 90 را سیبل می کنید؟! ارقامی که گفتید خنده دار است. همین جا اعلام می کنم کل درآمد برنامه 90 در طول یکسال به اندازه یک بازیکن درجه 3 شما هم نمی شود. این را همه مدیران سازمان صداوسیما می توانند شهادت دهند. ما حداکثر 450 میلیون تومان درآمد در سال داریم با 150 نفر پرسنل.

محمد فنایی
محمد فنایی

جدال لفظی دایی و فنایی داغ ترین بخش 90!

پس از توضیحات فردوسی پور و پس از گزارش بازی پرسپولیس و ذوب آهن، سرمربی قرمزها روی خط آمد اما آتش تند او نه تنها علیه عادل بلکه بیشتر علیه محمد فنایی کارشناس داوری برنامه بود!

دایی: آقای فردوسی پور ببخشید چرا یک طرفه قاضی می روید؟!

دایی گفت: اولا اعتراض من در کارشناسی داوری بازی با تراکتورسازی مربوط به صحنه درگیری قاسم دهنوی و علی کریمی بود که قبل از خطای دهنوی کریمی گلوی او را گرفت و داور باید بازی را قطع می کرد و به او کارت می داد. ثانیا شما که بازی را گزارش می کردید دقیقه 5 بازی گفته اید قیافه درهم دایی را ببینید!(تعجب فردوسی پور)، ضمنا شما از کجا می دانید دهنوی از پرسپولیس بیشتر از سپاهان پول گرفته است؟ ببخشید مگر شما علم غیب دارید؟

دایی خطاب به فنایی گفت: آقای فنایی شما که می گویید سال ها تو این فوتبال بودید، خب حتما ما در این 20 سال راگبی یا تنیس روی میز بازی می کردیم! ببخشید بزرگترین داوران دنیا هم برای بازی های علی دایی قضاوت کردند!

دایی قصد داشت نظر فنایی درباره یکی از صحنه های مسابقه را زیرسوال ببرد اما فنایی هم پاسخ او را داد.

فنایی گفت: آقای دایی من به شما جسارت نکردم اما من در حوزه مربیگری نظری نمی دهم اما در کار داوری سال ها کارم این بوده و ضمنا نظر کارشناسی خودم را می دهم!

دایی گفت: ببخشید! شما مشاور داوری فلان تیم هستید، بعد اینجا هم کارشناسی می کنید!

فنایی هم گفت: شما منافع خودتان را می بینید اما من اینجا فقط کارشناسی می کنم.

فردوسی پور گفت: ما کاری به فعالیت کارشناسان داوری که در برنامه شرکت می کنند نداریم اما کسی که اینجا می آید آبروی خودش وسط است و صرفا بازی ها را کارشناسی کرده و اگر عملکرد مناسبی نداشته باشند طبعا در برنامه های بعدی از آنها استفاده نمی شود. بالاخره کارشناس نظرش را می دهد و خیلی وقت ها در یک صحنه اجماع روی نظرات کارشناسان نیست.

دایی گفت: آقای فنایی اگر شما می گویید فقط درباره داوری نظر می دهید، پس چرا درباره مسایل حقوقی و انضباطی فوتبال هم نظر می دهید. مگر شما کارشناس حقوقی هستید؟

فنایی گفت: من فقط گفتم اگر تماشاگر به داور توهین می کند، خوب است که برخوردهای لازم صورت گیرد و این به نفع فوتبال است. شما باید یک روز بپذیرید که کار بررسی داوری ها وظیفه کارشناسان داوری است.

دایی گفت: آقای فردوسی پور! شما به عنوان مجری یک برنامه پرطرفدار نباید از روی حدس و گمان نظرتان را درباره دهنوی می دادید.

فردوسی پور گفت: شما کجای دنیا و فوتبال اروپا بازیکنی پیدا می کنید که با دو تیم قرارداد ببندد؟!

در ادامه برنامه زینی زاده، مدیرعامل تراکتورسازی روی خط آمد و گفت: ضارب مهدی کریمیان در درگیری تحت پیگرد قانونی است.

مدیرعامل تراکتورسازی ابتدا درباره آخرین وضعیت مهدی کریمیان و علت به کما رفتن او گفت: حال او نسبتا خوب است و به بخش عمومی منتقل شده است. واقعیت ماجرا این است که کریمیان به همراه همسرش هنگام بازگشت از میهمانی تصادف می کند و بعد درگیری میان او و طرف دیگر ایجاد می شود. به خاطر شدت ضربه ای که به سر او وارد می شود به کما می رود و توسط همسرش و همینطور ضارب به بیمارستان منتقل می شود. در حال حاضر مراجع ذیصلاح که ضارب را شناسایی کردند در حال بررسی علل و عوامل این ماجرا هستند.

وی در پاسخ به اینکه گفته می شود پس از هفته دوم لیگ برتر به سرمربی تیم تان (مجید جلالی) اولتیماتوم دادید و آیا فکر نمی کنید برای اینکار کمی زود است و باید بیشتر از اینها به او فرصت بدهید، اظهار کرد: این را قبول دارم. چون در هفته اول که داوری و حاشیه های مسابقه باعث شکست مان شد و در هفته دوم هم داربی داشتیم که معمولا شرایط خاص خودش را دارد. اما از طرفی هواداران پرشور تیم ایجاب می کنند تا توجه بیشتری به موضوع کسب نتایج شود. ما دوشنبه با هیات مدیره و جلالی جلسه داشتیم و قصد داریم ارزیابی عملکرد تیم را پس از هفته هفتم لیگ برتر انجام دهیم.

زینی زاده همچنین در واکنش به این که جذب کریم انصاری فرد پس از پایان مهلت قانونی نقل و انتقالات به نوعی دور زدن قانون نیست، گفت: ما طبق ضوابط عمل کردیم و البته با ضعف قوانین هم مواجه بودیم. ما 20 تیر قراردادمان را با کریم انصاری فرد بستیم اما او خواست موضوع تا چند روز برای روشن شدن تکلیف حضورش در اروپا رسانه ای نشود. ما تمام اسناد و مدارک را به کمیته انضباطی دادیم و حضور این بازیکن در تراکتورسازی قانونی است.

در ادامه برنامه فتح الله زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال با انتقاد از رفتار فغانی در قضاوت بازی استقلال و سپاهان گفت: همه معتقدیم توهین به داور محکوم است اما داور هم باید به بازیکنان احترام بگذارد. فغانی همیشه رفتار درستی با فرهاد مجیدی نداشته است. فدراسیون باید از فغانی بخواهد تعامل بیشتری با بازیکنان داشته باشد.

وی با انتقاد از کسر یک امتیاز از استقلال به خاطر فحاشی تماشاگران در این مسابقه، اظهار کرد: این طور باشد ما باید فوتبال را کنار بگذاریم، چون ظاهرا امتیازات روی سکوها تقسیم می شود! کسر امتیاز توجیهی نداشته و کار درستی نیست. قبول داریم که فضای ورزشگاه ها باید درست شود اما روش آن درست نیست. اگر آخر فصل به خاطر این یک امتیاز قهرمانی از دست استقلال برود، آیا هوادار ما آرام می نشیند؟

فتح الله زاده در واکنش به اینکه بالاخره شاید جرایم دیگر باز دارنده نبوده و قبول دارید همه تیم ها باید از یک قانون مشخص تبعیت کنند، تصریح کرد: این درست است و اگر هم چنین شرایطی بوجود بیاید ما هم تمکین می کنیم. کمیته انضباطی روی حرفش بایستد اما نمی تواند این کار را بکند. به رییس کمیته انضباطی گفته ام با حضور مدیران باشگاه ها جلسه بگذارید و برای پیدا کردن راهکار مشخص به اجماع برسید. قانون همه جا به درستی اجرا نمی شود؛ مثلا الان 700 میلیون تومان بخاطر گیت های الکترونیکی بلیت فروشی از ما کم کردند در حالی که اصلا بلیت فروشی را به ما واگذار نکردند، پس چرا ما باید این پول را بدهیم؟

صادق درودگر، مدیرعامل ملوان هم با غیرمنطقی دانستن کسر یک امتیاز از تیمش بخاطر رفتار تماشاگران، گفت: انجام یک کار باید هدفمند باشد. چطور است که کمیته انضباطی در قبال رفتار تماشاگران در هفته اول لیگ برتر جریمه نقدی می کند اما در هفته دوم امتیاز کسر می کند؟! قانون باید برای همه یکسان باشد و اگر بخواهد این طور باشد الان باید 7 تیم دیگر کسر امتیاز شوند.

وی افزود: این اقدام مثل یک تب تند است که زود فروکش می کند. این کسر امتیاز پابرجا نمی ماند و ما از کمیته انضباطی می خواهیم به طور مثال به تمام باشگاه ها ابلاغ کند که از هفته چهارم لیگ برتر این قانون برای همه تیم ها اعمال می شود و بعد هم برای همه اعمال کند.

مهمان برنامه: احمد مومن زاده

احمد مومن زاده، بازیکن سابق تعداد زیادی از تیم های لیگ برتر همچون گذشته شوخ طبع بود، آنقدر که بسیاری از واکنش های او به سوالات فردوسی پور به فکاهی گذشت.

او درباره گل نزدنش در بسیاری از بازی ها گفت: نمی دانم دروازه ها را کوچک می کردند! در می گذاشتند! تور سوراخ بود یا هر چیز دیگر. قبول دارم که گل های زیادی را نزدم.

مومن زاده درباره رفتنش از استقلال هم گفت: قراردادم در حال اتمام بود و پول زیادی طلبکار بودم و باشگاه هم نمی داد. تصمیم گرفتم از استقلال بروم و از قفس آزاد شوم. البته از هواداران این تیم تشکر می کنم اما بعد به فولاد رفتم وبه هر موفقیتی رسیدم. بعد از آن هم به سایپا، راه آهن و پارسه و رفتم و هنوز هم در سن 38 سالگی بازی می کنم.

بانوان بخش پایانی 90

در بخش پایانی 90 مصاحبه هایی از برخی بازیکنان تیم فوتسال بانوان پخش شد که مدعی بودند فدراسیون حتی جوایز اندک آنها را نداده و ادعاهایش برای تامین محل اقامت آنها در شب مراسم تجلیل از ورزشکاران هم صحت ندارد. این صحبت ها را شهرزاد مظفر هم تایید کرد اما با این حال فریده شجاعی نایب رییس فدراسیون ضمن تکذیب مصاحبه ها معتقد بود این حرف ها بخاطر عصبانیت زده شده و او می تواند خلاف آنها را ثابت کند!

سوال برنامه دیشب به موضوع گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2019 اختصاص داشت:

آیا مایلید ایران میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2019 را بگیرد؟