آنچه در نود ۳ شهریور گذشت

0
141

برنامه نود شب گذشته سوم شهریور با یک اتفاق ویژه همراه بود و آن هم شیوه جدید نظرسنجی از طریق سایت برنامه بود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان ازوبسایت نود، برنامه فشرده نود شب گذشته از ساعت ۲۲:۵۴ و با حدود ۲۵ دقیقه تاخیر روی آنتن رفت و همین مساله باعث شد عادل فردوسی پوی از بینندگان عذرخواهی کرده و اعلام کند به خاطر برگزاری دو هفته متوالی لیگ بین فاصله نود هفته قبل تا این هفته امشب دو برنامه نود در یک برنامه داریم.

پس از صحبت های ابتدایی نظرسنجی این هفته نود در خصوص انتخاب بهترین گل ماه مرداد لیگ برتر پخش شد که این گزینه ها را شامل می شد: ۱- امید ابراهیمی ۲- ادینیو ۳- اسماعیل شریفات ۴- پیام صادقیان ۵- کرار جاسم و ۶- امین منوچهری

پس از آن قرعه کشی نفرات برنده برنامه قبل انجام شد، ۳۳۳ امین برنامه نود که در آن مسابقه پیامکی برگزار شد که اسامی برندگان را می توانید اینجا بخوانید: قرعه کشی برنامه ۳ شهریور نود برگزار شد.

اتفاق ویژه ابتدای برنامه معرفی سایت برنامه بود که فردوسی پور اعلام کرد پس از فراخوان هفته قبل برای مشارکت بینندگان در انتخاب سوال نظرسنجی برنامه بیش از ۲ هزار کامنت ارسال شده و چند مورد سوال جالب هم در میان آنها بوده که حتما از آن استفاده خواهد شد. سپس فردوسی پور اعلام کرد یک نظرسنجی برای ماندن یا رفتن کی روش در سایت ایجاد شده که مردم می توانند با مراجعه به آدرس آن در نظرسنجی شرکت کنند.

پس از آن که در برنامه هفته قبل درباره خشکی زاینده‌رود گزارشی پخش شد، باعث شد برخی نمایندگان به حمایت از رود کارون از مجری برنامه انتقاد کنند. عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته تاکید کرد که همیشه دغدغه محیط زیست داشته و در برنامه هفته قبل هیچ اشاره‌ای به رود کارون نشده و هدفش تنها جلب توجه مسئولان کشور برای مسائل محیط زیستی و خشکی زاینده رود بوده است همان طور که پیش از این نیز وی به وضع هوای بد خوزستان و مسئله ریزگردها در اهواز اشاره کرده و خواستار حل و فصل این مشکل شده بود.

اولین آیتم برنامه گزارشی در خصوص حواشی مسئله زیست محیطی اهواز و آلودگی هوای خوزستان بود.

پس از پخش آیتم اهواز نوبت ۹۰ درجه هفته چهارم لیگ رسید و با پخش این قسمت رسما بررسی مسابقات لیگ برتر آغاز شد.

اولین مسابقه ای که از هفته چهارم لیگ روی آنتن رفت بازی تیم های پیکان و گسترش فولاد تبریز بود.

بازی تیم های صبای قم و نفت مسجدسلیمان دومین مسابقه ای بود که صحنه هایی از آن به تصویر کشیده شد. و بلافاصله بازی تیم های فولاد خوزستان و استقلال صنعتی روی آنتن رفت.

کفاشیان: کی‌روش ۹۹ درصد در ایران می‌ماند

پس از پخش متوالی سه مسابقه لیگ علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روی خط برنامه نود آمد و توضیحاتی در خصوص تمدید قرارداد با کارلوس کی روش ارائه کرد.

وی گفت: در آخرین بحث‌ها از قرارداد چهار ساله حرف زدیم البته دارای سه مرحله است. نخست جام ملت‌های آسیا، دوم تا صعود به جام جهانی و سومین مرحله تا جام جهانی است. درباره مبلغ قرارداد به تفاهم رسیدیم و همچنین چندین بند دیگر اما درباره بندهایی مانند حق فسخ قرارداد هنوز توافق صورت نگرفته که باید حل شوند. در نهایت باید مشخص شود که در صورت فسخ قرارداد هر طرف چه میزان خسارت بپردازد.

کفاشیان ادامه داد: بحث کی‌روش هم این است که اگر بحث فسخ قرارداد کاملا در اختیار فدراسیون باشد در صورت تغییر ریاست فدراسیون ممکن است موقعیت‌اش به خطر بیفتد. همچنین ما دستیاران کی‌روش را کاهش دادیم.

وی درباره مصاحبه وزیر ورزش درباره مدیریت فدراسیون و شائبه دخالت دولت در فوتبال گفت: وزیر ورزش عضو مجمع فدراسیون فوتبال است و صحبت‌هایش هم برای کمک به اداره فوتبال است. ماده ۳۳ اساس‌نامه فدراسیون آمده که مامی اعضای هیات رئیسه فدراسیون باید از طریق مجمع انتخاب یا تغییر کنند. ما هم اگر بخواهیم کسی را تغیی دهیم باید درخواستش را به مجمع بدهیم.

کفاشیان در پایان گفت: کی‌روش به احتمال ۹۹ درصد در ایران ماندگار است مگر آن که امروز (سه‌شنبه) اتفاق‌های غیر مترقبه رخ دهد.

بعد از صحبت های کفاشیان داوری بازی های پخش شده از سوی هدایت اله ممبینی کارشناس داوری برنامه مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن مسابقه تیم های ذوب آهن و راه آهن همراه با کارشناسی داوری آن به روی آنتن رفت.

بازی تیم های نفت تهران و سپاهان نیز همراه با حواشی و کارشناسی داوری مورد بررسی قرار گرفت.

پخش گزیده مسابقه تیم های استقلال و سایپا همراه با حواشی و مصاحبه های پس از آن بخش بعدی برنامه را تشکیل داد.

پس از مسابقه استقلال بازی تیم های پدیده و تراکتورسازی پخش شد و سپس به پخش بازی تیم های ملوان و پرسپولیس و حواشی آن پرداخته شد.

بررسی داوری بازی تیم های استقلال – سایپا و پرسپولیس – ملوان قسمت بعدی برنامه بود که در آن بر اساس نظر کارشناس داوری مشخص شد گل ملوان به پرسپولیس در شرایط آفساید به ثمر رسید و پیش از اعلام ضربه پنالتی به سود پرسپولیس برابر ملوان نیز بازیکن این تیم خطا انجام داده بود.

قسمت بعدی بخش جدید تقویم ۹۰ بود که اتفاقات مصادف با این هفته در تاریخ فوتبال کشور را با اجرای محمدحسین میثاقی مورد بررسی قرار داد که بخش اعظم آن به گزارشی از ورزشگاه شهید شیرودی یا امجدیه اختصاص داشت. در این گزارش به اتفاقات مهم دیگری از هفته پرداخته شد که طی آن به اولین دربی که در آن گل به ثمر رسیده بود، اشاره شد. آن بازی را تاج در تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۳۴۸ با نتیجه ۳ بر یک از پرسپولیس برد که احمد منشی‌زاده در دقیقه ۸ بازی نخستین گل استقلال و دربی‌های تهران را به ثمر رساند. پیروزی ۲ بر صفر ایران مقابل عربستان در تاریخ ۲ شهریورماه ۱۳۸۰ در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ نیز یکی دیگر از آیتم‌های این بخش از برنامه ۹۰ بود که در آن گفت‌وگوی خبرنگار این برنامه با علیرضا نیکبخت واحدی پخش شد.

همچنین پیروزی ۴ بر ۲ تیم پرسپولیس در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا مقابل الوکره در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۷۹ که یکی از گل‌های این بازی را علی اکبریان به ثمر رساند، اتفاق مهم دیگری از شهریور ماه بود که بعد از پخش قسمت‌هایی از این مسابقه، مصاحبه‌ای از اکبریان که اکنون در زندان به سر می‌برد، پخش شد.

با اتمام بازی های هفته چهارم لیگ بخش دوم ۹۰درجه مربوط به مسابقات هفته پنجم در این دقیقه روی آنتن رفت و سپس نکات جالب هفته پنجم پخش شد.

بلافاصله پس از ۹۰درجه بازی تیم های سپاهان و فولاد خوزستان همراه با حواشی آن به تصویر کشیده شد.

 بعد از بخش بازی سپاهان و فولاد صحبت هایی در خصوص مسئله کارت های معافیت جعلی بازیکنان فوتبال مطرح شد و فردوسی پور معتقد بود این مساله کاملا ماست مالی شده و الان تقریبا مشکل تمام بازیکنان به جز سعید حلافی حل شده و خیلی راحت در حال بازی کردن هستند. گزارشی هم در این زمینه پخش شده و مصاحبه هایی با غریبی بازیکن پدیده و عسگری بازیکن نفت مسجدسلیمان انجام شد و در ادامه مجری برنامه نود از مسئولان درخواست کرد مسئله را پیگیری کنند و به راحتی از آن نگذرند و اگر واقعا تخلفی انجام شده است با آن برخورد انجام دهند.

بازی تیم های پیکان و استقلال مسابقه بعدی بود که مورد بررسی قرار گرفت که نکته ویژه آن تقابل سیدمهدی رحمتی با تیم و سرمربی سابق خود استقلال و امیر قلعه نویی بود.

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران بخش بعدی برنامه بود با ابراز تاسف به این خاطر که در این بخش در سال های گذشته چند بازیکن ایرانی حاضر در لیگ های معتبر از جمله لالیگا، لیگ برتر انگلیس و یا بوندسلیگای آلمان هم حضور داشتند که دیگر خبری از آن نیست. پخش تصاویری از حضور وحید هاشمیان در تمرینات تیم بایرن مونیخ برای آموزش مربی گری نیز در ادامه در دستور کار قرار گرفت.

بازی تیم های تراکتورسازی و صبای قم مسابقه بعدی بود که پخش شد .

سپس بخش چهارم و پایانی ایران ۹۰ – مازندران این بار با سفر به شهرستان نور و مصاحبه با محسن بنگر پخش شد.

پخش مسابقه سایپا – نفت تهرن همراه با نکات و آمار بازی بخش بعدی نود سوم شهریور را تشکیل داد. قسمت بعدی گزارش از ۹۰ تا ۹۰ بود که حواشی یک هفته فوتبال کشور را مورد بررسی قرار داد و از جالب ترین بخش های آن حضور یک نوجوان در کنفرانس خبری رسول خطیبی سرمربی تیم تراکتورسازی بود که مشخص نبود چگونه به این محل آمده بود

پس از بازگشت به استودیو سایت برنامه بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته و خبر اختصاصی آن در خصوص بازگشت برانکو ایوانکویچ به ایران قرائت شد.

بازی تیم های نفت مسجدسلیمان و گسترش فولاد مسابقه بعدی بود که همراه با نکات بازی و داوری پوشش داده شد.

در ادامه بازی تیم های پرسپولیس و پدیده مشهد که عصر امروز برگزار شد همراه با کارشناسی داوری آن پخش شد و در این بازی هم مانند بازی ملوان با نظر کارشناس داوری مشخص شد گل تیم پدیده به پرسپولیس در شرایط آفساید زده شد

سپس گزارشی در خصوص کودکان کار پخش شد که هفته گذشته و پیش از مسابقه تیم های پرسپولیس و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی مورد تجلیل قرار گرفته و مسابقه فوتبال نمادینی برگزار کردند.

مسابقه تیم های راه آهن و ملوان و حواشی آن آخرین مسابقه هفته پنجم لیگ برتر بود که در برنامه فشرده این هفته نود پخش شد و همراه با داوری آن مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی جدول رده بندی و برنامه مسابقات لیگ برتر آخرین قسمت برنامه این هفته نود بود و در پایان نتایج نهایی نظرسنجی گل برتر ماه هم اعلام شد که طبق آن پس از شرکت ۲ میلیون و ۲۰۳ هزار نفر گل پیام صادقیان با ۳۶ درصد آرای بینندگان به عنوان گل برتر ماه انتخاب شد.

نتیجه نظرسنجی سایت برنامه در خصوص ماندن یا رفتن کارلوس کی روش نیز اعلام شد که طبق آن نزدیک به ۸۳ درصد موافق ماندن سرمربی پرتغالی تیم ملی بوده و ۱۷ درصد مخالف بودند.