آنچه در برنامه ۱۷شهریور نود گذشت

0
149

برنامه نود ۱۷ شهریور ماه دوشنبه شب از ساعت ۲۲:۵۰ و با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.

عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه خواهش کرد از هفته های بعد با کمک همکاران پخش برنامه از همان ساعت ۲۲:۳۰ آغاز شود.

قسمت اول برنامه پخش سوال پیامکی بود که اختصاص به انتخاب بازیکن برتر ماه داشت:

در بخش بعدی برنامه یک خبر مهم از سوی فردوسی پور گفته شد و آن اعلام اسامی ۱۰ بازیکنی بود که کارت پایان خدمت آنان ابطال شده است که به این شرح است:

hämta (3)

در ادامه قرعه کشی مسابقه پیامکی هفته گذشته برگزار شده و سپس سایت برنامه معرفی شده و برندگان مسابقه سایت هم معرفی شد.

قسمت بعدی ۹۰ درجه بود و پیش نمایشی از مسابقات هفته هفتم لیگ برتر پخش شد.

بعد از ۹۰ درجه مسابقه سایپا – ذوب آهن و سپاهان – ملوان به همراه نکات آماری آنها اولین بازی هایی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج و نکات هفته هفتم لیگ آیتم بعدی بود که مورد بررسی قرار گرفت و سپس داوری دو مسابقه برگزار شده با کارشناسی خداداد افشاریان انجام شد.

سپس گزارشی در خصوص وضعیت تیم ملی امید روی آنتن رفت و ارتباط تلفنی با کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت این تیم و همچنین آخرین وضعیت تمدید قرارداد کی روش برقرار شد.

کفاشیان در خصوص اینکه ۷ تن از بازیکنان اعزامی به بازی های آسیایی شرایط حضور در المپیک را ندارند گفت: ما تمام تمرکزمان روی تیم المپیک است، همچنین باید به لیگ برتر هم نگاهی داشته باشیم و بر همین مبنا بازیکنان انتخاب شده اند. اما با این وجود سعی می کنیم در آینده تمام امکانات را فراهم کنیم تا تیم امید به المپیک هم صعود کند.

در این لحظه فردوسی پور به کنایه گفت حتما یک نفر را مسئول بگذارید تا تعداد کارت ها را شمارش کند و تیم دوباره حذف نشود که کفاشیان به شوخی پاسخ داد این بار اصلا خودم قرار است کارت ها را بشمارم که فردوسی پور بار دیگر پاسخ داد نه شما این کار را نکنید چون زود خوابتان می آید و حتما اشتباه می کنید!

hämta (2)

کفاشیان در خصوص وضعیت کی روش خاطرنشان کرد: امروز قرارداد کی روش ارسال می شود و وی آن را امضا و سپس کار خود را رسما از سر می گیرد.

کفاشیان در مورد کناره گیری کرانچار از سرمربی گری سپاهان و ارتباط این اقدام با مربیگری در تیم ملی گفت: ما بجز کی روش با هیچ گزینه ای صحبت نکرده ایم و با کرانچار نیز همینطور و صحبتی با وی نداشته ایم.

مسابقه بعدی نفت مسجدسلیمان و استقلال بود که برای اولین بار دوربین نود به این شهر رفت و حواشی مفصل آن را به تصویر کشید.

داوری مسابقه نفت و استقلال پس از آن بررسی شد و در ادامه گزارشی در خصوص کارت های پایان خدمت جعلی پخش شد که سعید حلافی از جمله بازیکنان متهم و بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در آن صحبت هایی را مطرح کردند.

نکات مسابقه نفت مسجدسلیمان و استقلال نیز مورد بررسی قرار گرفت.

پس از بازگشت به استودیو ارتباط تلفنی با سردار صدرالسادات رئیس سازمان وظیفه عمومی برقرار شد و در خصوص این اتفاق مهم در فوتبال کشور گفتگو شد.

سردار حمید صدرالسادات رییس سازمان وضیفه عمومی ناجا روی خط تلفنی نود گفت: در سازمان وظیفه عمومی بر اساس مدارکی که افراد ارائه می کنند در خصوص وضعیت خدمت سربازیشان تصمیم گرفته می شود.

اینکه گفته می شود کارت معافیت بیش از ۱۰۰ بازیکن فوتبال مشکل دارد درست نیست و همانطور که می دانید ما کارت بیش از ۲۰ نفر را تایید کرده ایم. ما ابتدا مدارک افراد را قبول می کنیم مگر اینکه خلاف مدارک آنها ثابت شود که با این افراد برخورد می شود. اسامی ۹۵ نفر به ما اعلام شده است که تا کنون کارت معافیت ۲۱ نفر تایید شده و کارت معافیت ۱۳ نفر ابطال شده است و اسامی این افراد اعلام می شود.

وی ادامه داد: رفتار و اقداماتی که ما داشتیم نشانگر این است که ما مجدانه این مسئله را پیگیری می کنیم و بررسی این مدارک زمان بر است. اینکه کسی مشکل پزشکی داشته باشد باید از طریق شورای پزشکی مورد بررسی قرار گیرد. شاید کسی بتواند معافیت پزشکی بگیرد اما توانایی فوتبال بازی کردن داشته باشد و این دو مسئله منافاتی با یکدیگر ندارند.

پس از این مکالمه برای اولین آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی بهترین بازیکن ماه و انتخاب مردم پخش شد که امید ابراهیمی با ۴۹ درصد اول بود.

سپس بخش تقویم هفته با آیتم هایی در خصوص تاریخچه دربی شش تایی ۱۶ شهریور ۵۲ ، بازی تاریخی استقلال – نوفباخور و اولین برد تاریخ ایران در خاک عراق ، تولد محمد نوازی و … پخش شد. ساخت اولین اتوبوس در انگلیس هم در همین هفته انجام شده که به همین بهانه صحبت هایی از مورینیو در خصوص اتهام اتوبوس چیدن او جلوی دروازه چلسی پخش شد که جالب بود.

بازی استقلال خوزستان و پدیده از هفته هفتم مسابقه بعدی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

مهمان ویژه برنامه اکبر صادقی بازیکن پدیده بود که با حضور در استودیو به گفتگو با فردوسی پور پرداخت.

 hämta (1)

اولین بخش ۹۰ تا ۹۰ پس از صحبت های اولیه با اکبر صادقی پخش شد که به حواشی هفته گذشته فوتبال اختصاص داشت.

پس از بازگشت صحبت با اکبر صادقی ادامه پیدا کرد و سپس بخش دوم ۹۰ تا ۹۰ پخش شد.

نکات بازی استقلال خوزستان و پدیده بخش بعدی بود که مورد بررسی قرار گرفت و سپس بازی تیم های پرسپولیس و تراکتور پخش شد و نکات آماری بازی به تصویر کشیده شد.

داوری مسابقه های استقلال خوزستان – پدیده و پرسپولیس – تراکتور هم توسط خداداد افشاریان بررسی شد و مشخص شد پنالتی تراکتورسازی روی محسن دلیر گرفته نشد.

مسابقه صبا و راه آهن بازی بعدی بود که پخش شد و پس از آن ارتباط تلفنی با صمد مرفاوی برقرار شده و در خصوص دلایل استعفای او صحبت شد.

سپس حامد زمانی یکی از بازیکنانی که اعلام شده کارت پایان خدمتش مشکل داشته روی خط آمد و در خصوص معافی اش توضیح داد و ادعا کرد الان چون دردش کمتر شده می تواند بازی کند!

دکتر بحرانی یکی از کارشناسان تشخیص معافیت پزشکی هم پس از آن روی خط آمد و در خصوص روند معافیت های بازیکنان توضیحاتی ارائه کرد.

گفتگوی تلفنی با جهان بینی مدیرعامل باشگاه صبای قم در خصوص استعفای مرفاوی هم در ادامه انجام شد.

گزارشی از مراسم تجلیل از غلامحسین مظلومی پیشکسوت بیمار باشگاه استقلال در ادامه روی آنتن رفت و مسابقه ای که برای بزرگداشت این بازیکن سابق ملی بین استقلال و هنرمندان برگزار شد پوشش داده شد.

گزارش بعدی برنامه فستیوال تیم های پایه بود که در تهران برگزار شد.

علی اکبر محمد زاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مسئول بعدی بود که روی خط نود آمد و توضیحاتی در خصوص مشکلات منشوری بازیکنان و خالکوبی بازیکنان انجام داد.

 در ادامه احمدرضا براتی هم روی خط برنامه آمد و در خصوص خالکوبی بازیکنان و همچنین حکم کمیته اخلاق در خصوص پرونده قلعه نویی با محمد زاده به بحث پرداخت.

محمدزاده در مورد خالکوبی ادینهو گفت: ما قانونی در این باره نداریم ولی ما در مصاحبه هایمان در این باره صحبت کردیم و کدها را به باشگاه ها داده ایم و باشگاه ها طبق آن عمل می کنیم. در آیین نامه ما بحث خالکوبی نیامده ولی به این مسئله اشاره شده که تمامی مواردی که جنبه نمایش دادن و آرایش داشته باشد مشکل قانونی دارد.

وی گفت: ما نمیخواهیم جلوی دوربین صدا و سیما خالکوبی یک بازیکن به نمایش گذاشته شود.

فردوسی پور مجری برنامه نود در این باره گفت: پس با این حساب ما نباید بازی های خارجی را پخش کنیم چرا که بازیکنان روی بدنشان خالکوبی دارند که محمدزاده در این باره اظهار داشت: ما در کشور خودمان این بحث ها را اجرا می کنیم و به حاکمیت سایر کشور ها نمی توانیم ورود کنیم.

محمدزاده در بخشی از صحبت های خود گفت: فیفا این اجازه را به ما داده که آیین نامه را با توجه به فرهنگ خود کشورها تغییر دهیم.

وی در مورد حضور علیپور در کمیته اخلاق گفت: در حال حاضر چیزی به نام ستاد رسیدگی به تخلفات نداریم و با آمدن کمیته اخلاق این کمیته برچیده شده است و در حال حاضر علیپور در سازمان لیگ فعالیت دارد.

براتی در جواب صحبت های محمدزاده گفت: در فیفا نیامده که آیین نامه کمیته اخلاق طبق فرهنگ کشورها تغییر دارد.

افشاریان نیز در این باره اظهار داشت: اگر قرار است بازیکنی دست خود را بپوشاند باید هر دو دست پوشیده شود و این امر توسط تمام بازیکنان تین رعایت شود!

بازی نفت تهران – گسترش فولاد و پیکان – فولاد دو بازی آخری بود که در برنامه این هفته نود از هفته هفتم پخش شد و نکات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسی داوری بازی های صبا – راه آهن و گسترش فولاد – نفت تهران نیز در ادامه انجام شد و سپس جدول بازی های لیگ و برنامه ادامه بازی ها بررسی شد.

در انتهای این برنامه محمدحسین مهرآزما یکی از بازیکنانی که کارت پایان خدمتش باطل شده روی خط تلفنی نود آمد و مدعی شد ۸ سال پیش به خاطر پای پرانتزی معاف پزشکی شدم و آن زمان آدم معروفی نبودم که بخواهم فرار کنم و فصل گذشته نیز بدون اینکه سرباز باشم برای تراکتورسازی بازی کردم و معلوم نیست الان چرا کارت را باطل کرده اند.

پس از این ارتباط تلفنی نتیجه نهایی نظرسنجی برنامه این هفته اعلام شد که پس از شرکت یک میلیون و ۶۱۰ هزار نفر امید ابراهیمی با ۵۰ درصد آرا به عنوان بازیکن برتر ماه انتخاب شد.

برنامه این هفته ۹۰ با اعلام نتایج نظرسنجی در ساعت ۲:۲۸ بامداد به پایان رسید.