آنهایی که گلدن گلوب دوستشان نداشت

0
242

با اعلام نامزدهای جوایز گلدن گلوب روشن شد شماری از چهره‌های مهم سینمایی جایی در این میان نیافتند.

هر سال دوستداران سینما منتظر هستند تا گلدن گلوب نامزدهای سال خود را معرفی کند وانجمن مطبوعات خارجی هالیوود یک دور نفس‌گیر دیگر را رقم بزند. اما هر سال با اعلام اسامی نامزدها بررسی دلایل انتخاب آنها و نیز آنهایی که مورد توجه واقع نشده‌اند خود مبحث جدیدی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، فهرستی از مهم‌ترین چهره‌هایی که با وجود داشتن فیلم‌هایی قابل توجه در میان نامزدهای امسال جایی نیافتند عبارتند از:

تاراجی پی هنسون: بازیگر «امپایر» در قلب فیلم «اشکال پنهان» جای دارد و در حالی که هم‌بازی وی در این فیلم یعنی اکتاویا اسپنسر به عنوان بازیگر نقش مکمل نامزد شده است، او نادیده گرفته شد.

تام هنکس: بازیگر «سالی» نتوانست هواپیمای گلدن گلوب را به سلامت فرود آورد و با فیلمی که بر مبنای زندگی واقعی خلبانی به همین نام توسط کلینت ایستوود ساخته شد، به طور کل نادیده گرفته شد.

«فنس‌ها»: این فیلم نه در بخش بهترین فیلم جای گرفت نه بهترین کارگردانی دنزل واشنگتن شامل حالش شد. هر چند واشنگتن که برنده جایزه اسکار بازیگری است همراه وایولا دیویس بازیگر زن این فیلم در بخش بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن مکمل جای گرفتند.

متیو مک‌کانهی: بازیگر فیلم «طلا» و برنده پیشین گلدن گلوب و اسکار نتوانست آنقدر با «طلا» بدرخشد که به جایزه گوی طلایی راه یابد. البته این فیلم برای ترانه یک نامزدی کسب کرد.

مارتین اسکورسیزی: «سکوت» ساخته کارگردان کهنه‌کار هیچ جایی در میان نامزدهای امسال کسب نکرد و آدام درایو و اندرو گارفیلد برای بازی در این فیلم موفقیتی کسب نکردند هر چند بازی در فیلم «ستیغ اره‌ای» برای آن‌ها مفیدتر بود و یک نامزدی نصیب‌شان ساخت.

«پارتی سوسیسی»: انیمیشنی که با صداپیشگی ست روگن و همراه بودن او در بخش نویسندگی شکل گرفت در گلدن گلوب جایی نیافت.

مایکل شنون: بازیگر «جانوران شبانه» که سال پیش برای بازی در «۹۹ خانه» نامزد شده بود با بازی در فیلم ساخته تام فورد نتوانست مثل فیلم‌های دیگرش دیده شود.

جفری دین مورگان: گلدن گلوب هرگز روی خوش به «واکینگ دد» یا «مرده متحرک» نشان نداده است.

امیلی بلانت: ستاره «دختر در قطار» موفق نشد تا بلیت ششمین نامزدی‌اش را امسال کسب کند. قطار نامزدها بدون نام او امسال ایستگاه را ترک کرد.

کیمی اشمیت «شکست ناپذیر»: پس از نمایش فصل قوی دوم این سریال کمدی از شبکه نتفلیکس این سریال موفقیتی در گلدن گلوب کسب نکرد.

مایکل کیتون: ستاره «بنیان‌گذار» که زمانی با «مرد پرنده‌ای» همه را به اوج برده بود، در فهرست دیروز جایی نیافت.

برایان تیری هنری: «آتلانتا» اصلا به چشم گلدن گلوب نیامد.

«خانه پوشالی»: نه کوین اسپیسی، نه رابین رایت و نه درام پرطرفدار نتفلیکس در این دوره روی میز مطبوعات خارجی هالیوود قرار نگرفت.

هلن میرن: چرا کسی نگاهی به بازی ستاره «چشم در آسمان» نینداخت؟

«چیزهای بهتر»: نه پاملا آلدون و لوییس سی.کی بازیگران این کمدی و نه خود فیلم که به نوعی شبیه یک مستند از زندگی امروز است، به چشم گلدن گلوبی‌ها نیامد.

وارن بیتی: «قوانین صدق نمی‌کند» فیلمی که چهره افسانه‌ای بازیگری آمریکا ساخت نه در بخش کارگردانی و نه خود فیلم دیده نشد.

«میلیاردها»: درام بزرگی که درباره پولی بزرگ ساخته شد و یکی از برنامه‌های خیلی خوب جدید تلویزیون بود و با بازی جدی پل جیامتی و دمین لوییس – دو بازیگری که قبلا گلدن گلوب را برده‌اند- روی آنتن رفت، اصلا مورد توجه واقع نشد.

«دختران گیلمور»: بازسازی «یک سال در زندگی» ساخته نتفلیکس که در تعطیلات شکرگزاری با اقبال زیادی روبه رو شد توجه گلدن گلوب را جلب نکرد.

«آقای روبات»: برنده بهترین درام سال پیش در فصل دوم خود با کمال تعجب نادیده گرفته شد.