آنجلینا جولی سراغ کشتار در کامبوج رفت

0
275

آنجلینا جولی قرار است در فیلم جدید خود به داستان زندگی دختر بچه اهل کامبوج بپردازد که از اردوگاه کار تحت نظر نیروهای خمر سرخ نجات پیدا کرده است.

 داستان یکی از بازماندگان قتل عام و کشتار مردم در زمان رژیم خمر سرخ در کامبوج، دست مایه ساخت فیلم جدید آنجلینا جولی می شود.

این فیلم قرار است بر اساس کتاب «آنها اول پدرم را کشتند: خاطرات دختر کامبوجی» نوشته لانگ اونگ نویسنده اهل کامبوج ساخته شود. این نویسنده و فعال حقوق بشر این کتاب را بر اساس خاطرات خودش از زمان رژیم خمر سرخ نوشته است.

آنجلینا جولی علاوه بر کارگردانی، در نوشتن فیلمنامه نیز همکاری می‌کند و ریتی پان کارگردان فیلم «عکس گم شده» نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی نیز تهیه کنندگی آن را بر عهده خواهد گرفت.

آنجلینا جولی  که در حال حاضر مشغول ساخت فیلم «کنار دریا» برای کمپانی یونیورسال است، فیلمبرداری خاطرات لانگ اونگ را سال آینده آغاز خواهد کرد. او در مصاحبه ای که درباره این فیلم داشت اعلام کرد کار ساخت فیلم «آفریقا» را که درباره تلاش های دکتر ریچارد لیکی برای مقابله با تجارت غیر قانونی حیوانات وحشی در آفریقا است به تعویق انداخته است.

خاطرات اونگ که اولین بار در سال ۲۰۰۰ منتشر شد به داستان به قدرت رسیدن نیروهای «خمر سرخ» می پردازد. در آن زمان اونگ یک دختر بچه پنج ساله بود که به همراه خواهر شش ساله اش در اردوگاه کار زندگی می کردند و از او به عنوان سرباز استفاده می شد.

آنجلینا جولی با ابراز خوشحالی از ساخت این فیلم گفت: زمانی که کتاب لانگ را خواندم بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و نگرشم نسبت به زندگی و اثرات جنگ بر کودکان عمیق تر شد. یکی از آرزوهای من ساخت فیلمی با اقتباس از این کتاب بود و حالا من افتخار ساخت این فیلم و همکاری با لانگ و ریتی پان را بدست آوردم.

قرار است «مدوکس» فرزندخوانده آنجلینا جولی که اهل کامبوج است نیز در این فیلم بازی کند.

او در ادامه درباره همکاری خود با کمپانی نت فلیکس گفت: تماشای این گونه فیلم ها بسیار سخت است اما باید این کارها دیده شود. ساخت این فیلم ها کار دشواری است که همکاری با کمپانی نت فلیکس این کار را ممکن می سازد. این فیلم به دو زبان انگلیسی و زبان خمر اکران خواهد شد.

اونگ در حال حاضر در کلیولند آمریکا زندگی می‌کند و در حال نوشتن اولین رمانش است. او از سال ۱۹۹۵ بیش از ۳۰ بار به کامبوج سفر کرده است تا به مردم جنگ زده کشورش کمک کند. از دیگر نوشته های او می توان به «کودک خوش شانس» و «لولو در آسمان» اشاره کرد.

اونگ درباره آشنایی اش با آنجلینا جولی گفت: من او را برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ در کامبوج ملاقات کردم. در طول این سال‌ها ما با هم صمیمی شدیم و من همیشه او را به‌عنوان یک مادر، فیلمساز و فعال حقوق بشر تحسین کرده ام. برای من افتخار بزرگی است که او قصد دارد داستان زندگی من را تبدیل به فیلم کند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،کمپانی نت فلیکس اعلام کرده است که این فیلم تا پاییز ۲۰۱۶ آماده نمایش خواهد شد.

meetmenews.com