آنتونی هاپکینز با «پدر» وارد دور جدید رقابت اسکار می‌شود

0
113

فیلم «پدر» با بازی آنتونی هاپکینز که وی را در صف دریافت دومین جایزه اسکار قرار داده است، در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درمی‌آید.

بازی‌ که آنتونی هاپکینز در فیلم «پدر» به کارگردانی فلورین زلر ارایه داده، آنقدر درخشان است که می‌توان از همین حالا نامش را در فهرست کوتاه بازیگرانی قرار داد که ۲ جایزه اسکار در کارنامه دارند.

مارلون براندو، گری کوپر، تام هنکس، داستین هافمن، فردریک مارچ، جک نیکلسون، شان پن و اسپنسر تریسی تنها بازیگران مردی هستند که ۲ اسکار بازیگری در کارنامه دارند و در این میان دانیل دی لوئیس تنها بازیگری است که از آنها با دریافت سه جایزه پیشی گرفته است.

هاپکینز اولین اسکار خود را سال ۱۹۹۱ با ایفای شخصیت هانیبال لکتر در «سکوت بره‌ها» کسب کرد و با بازی خود توانست بازی‌های سنتی مورد پسند آکادمی مانند وارن بیتی در فیلم «باگسی» و نیک نولته در «شاهزاده جزر و مد» را شکست دهد. وی در این فیلم تنها ۱۶ دقیقه بازی کرده بود. تنها برنده جایزه بهترین بازیگری که با زمان کمتری در یک فیلم این کار را کرد دیوید نیون برای «جداول جداگانه» در سال ۱۹۵۸ بود که ۱۵ دقیقه روی پرده نمایش دیده شد.

پس از نمایش «سکوت بره‌ها» هاپکینز چهار بار دیگر نامزدی اسکار را به کارنامه‌اش اضافه کرد که جدیدترین آن برای بازی در فیلم «دو پاپ» در سال ۲۰۱۹ در نقش پاپ بندیکت است.

در «پدر» هاپکینز در نقش آنتونی ظاهر شده است؛ مردی که پیر شده و از کمک دخترش امتناع می‌ورزد و نسبت به ذهن و واقعیت خود دچار تردید می‌شود. او با بازی در این نقش تقریباً همه سکانس‌های این فیلم ۹۷ دقیقه‌ای را از آن خود کرده است.

زلر که با این فیلم نخستین تجربه کارگردانی‌اش را ثبت کرده است، این فیلم را برمبنای نمایشنامه‌ای به قلم خودش با عنوان «پدر» ساخته و فیلمنامه آن را با همکاری کریستوفر همپتون فیلمنامه‌نویس برنده اسکار نوشته است. در این فیلمنامه تعادل لطیفی بین روایتی انتزاعی و دل شکستگی شدید برقرار شده است.

وی همچنین می‌تواند به حضور در بخش کارگردانی اسکار امیدوار باشد و شاید بتواند راه دیگر کارگردان‌های فیلم اولی مانند بنت میلر با «کاپوتی» و تونی گیلروی با «مایکل کلایتون» را برود.

در این فیلم اولیویا کلمن در برابر هاپکینز بازی کرده است. این بازیگر انگلیسی ۲ سال پیش موفق شد تا با پیشی گرفتن از گلن کلوز، جایزه اسکار را برای بازی در «سوگلی» از آن خود کند. وی نیز می‌تواند با این نقش به صف مدعیان امسال اسکار بپیوندد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی،«پدر» که نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس در ماه ژانویه دیده شد، (دوشنبه شب به وقت محلی) در جشنواره فیلم تورنتو دیده خواهد شد. این فیلم قرار است ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) اکران شود.