آموزش پنج زبان خارجی جدید در مدارس

0
177

معاون شورای عالی آموزش و پرورش از آموزش پنج زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی در مدارس خبر داد.
احمد عابدینی  گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حداقل تعداد دانش آموزان برای تشکیل هر یک از کلاس های زبان خارجی در هر مدرسه 15 نفر است و کمتر از این تعداد، کلاس تشکیل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس خاصی برای آموزش زبان‌های خارجی درنظر گرفته نشده است، افزود: آموزش و پرورش موظف شده است شرایط تدریس و آموزش برای متقاضیان فراگیر زبان های خارجی به غیر از زبان انگلیسی را در هر مدرسه فراهم کند.

عابدینی گفت: اگر مدرسه ای یک متقاضی زبان روسی، یک متقاضی زبان فرانسوی و پنج متقاضی زبان ایتالیایی داشته باشد امکان تشکیل کلاس در آن مدرسه برای آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی افزود: کارگروه هایی در آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی آموزش زبان های خارجی در بین دانش آموزان و ایجاد تقاضای اجتماعی تشکیل شده است چراکه اگر در جامعه تقاضایی برای یادگیری این زبان ها وجود نداشته باشد دانش آموزان نیز تمایلی به فراگیری آن نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ عابدینی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش برای آموزش زبان های خارجی در مقطع ابتدایی هیچ مصوبه‌ای تاکنون نداشته است اما ما معتقدیم بهترین زمان برای آموزش زبان خارجی به دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول است.