آمریکا ۱۳ فرد و نهاد خارجی را به دلیل مشارکت آنها در برنامه موشکی جمهوری اسلامی تحریم کرد

0
178

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ۱۳ نهاد و فرد خارجی از کشورهایی چون چین،‌ عراق، روسیه، و ترکیه در رابطه با برنامه موشکی جمهوری اسلامی و به دلیل نقض قانون «منع گسترش تسلیحات جمهوری اسلامی، کره شمالی، و سوریه» تحریم شدند.

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه که روز سه‌شنبه ششم اسفند منتشر شد، گفت که این تحریم‌ها شامل پنج تحریم جدید علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در چین و ترکیه برای حمایت از برنامه موشکی جمهوری اسلامی است.

این بیانیه می‌گوید که شرکت‌هایی چون «لو دینگ‌ون، شرکت خدمات بودینگ شیماتوئونگ با مسئولیت محدود، شرکت صنعتی گائوبیدیان با مسئولیت محدود و شرکت صادرات و واردات ووهان سانجیانگ» در چین، و «شرکت صنعتی معاملاتی ایرن کاربن گرافیت با مسئولیت محدود» در ترکیه، از جمله شرکت‌های تحریم شده هستند.

بر اساس این بیانیه، شرکت چینی لو دینگ‌ون همچنین در انتقال مواد حساس به برنامه موشکی پاکستان هم قانون را نقض کرده است.

مایک پمپئو افزود که این تحریم‌ها پس از بررسی برنامه منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در ایران، کره شمالی، و سوریه بوده و ۱۳ شخصیت حقیقی و حقوقی را در برمی‌گیرد.

صدای آمریکا گزارش داد؛ وزیر خارجه آمریکا گفت که این اقدام نشانه‌ای است مبنی بر این که برنامه گسترش موشکی جمهوری اسلامی عامل نگرانی است و در راستای اقدامات ایالات متحده برای بهره‌گیری از تمامی راه‌ها برای جلوگیری از پیشرفت توانایی موشکی جمهوری اسلامی انجام شده است.