آمریکا یک شبکه انتقال دریایی نفت جمهوری اسلامی را تحریم کرد

0
173

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۴ سپتامبر، تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا چند شرکت کشتی‌رانی و نفتی و همچنین چند نفتکش دیگر در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی افزوده شده‌اند.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور جمهوری اسلامی، در همین خصوص اعلام کرد که واشنگتن، یک شبکه انتقال دریایی نفت تحت هدایت سپاه قدس را تحریم کرده است. این شبکه شامل ۱۶ شرکت، ۱۰ فرد و ۱۱ نفت‌کش است. آمریکا می‌گوید این خطوط کشتیرانی منتسب به سپاه پاسداران «میلیون‌ها» دلار سود به دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه رسانده است.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این خصوص گفت: «این اقدام ما علیه شرکت نفت خام جمهوری اسلامی این موضوع را روشن می‌کند که خریداران نفت این کشور مستقیما از بازوی تروریستی و شبه نظامی جمهوری اسلامی یعنی سپاه قدس حمایت می‌کنند.»

در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا نام ۱۰ فرد جدید می‌شود که ملیتی ایرانی، هندی، لبنانی و اماراتی دارند. همچنین نام رستم قاسمی وزیر نفت پیشین جمهوری اسلامی در دولت محمود احمدی نژاد هم در این فهرست دیده می‌شود.

نام شش کشتی و نفتکش نیز در این فهرست جدید آمده است. ضمن این که آمریکا ۱۶ شرکت که در زمینه همکاری برای خرید و فروش نفت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند را هم تحریم کرده است.

به گزارش یورونیوز؛ شرکت همراهان پیشرو تجارت و موسسه بیمه متقابل کیش دو شرکت وابسته به دولت جمهوری اسلامی این فهرست هستند و باقی موارد متعلق به کشورهایی چون هند، لبنان، سوریه، مالزی، امارات و سنگاپور است.