آمریکا: گزارش کارشناسان سازمان ملل تایید می‌کند جمهوری اسلامی مسئول حمله به مراکز نفتی عربستان است

0
214

نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل متحد عصر پنجشنبه ۲۴ بهمن با صدور بیانیه‌ای گفت گزارش اخیر این نهاد بین‌المللی تاییدی است بر این حقیقت که جمهوری اسلامی پشت حملات چهاردهم سپتامبر گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان سعودی بوده است.

در این بیانیه آمده است، گزارش هیئت کارشناسان امور یمن سازمان ملل این حقیقت را تایید می‌کند که حوثی‌های یمن قادر نیستند دست به چنین حمله‌ای بزنند و به نتیجه‌گیری مشابهی با آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا، که جمهوری اسلامی را مسئول آن حملات می‌دانند، می‌رسد.

به گفته نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، جمهوری اسلامی همچنان به برنامه تروریستی و هسته‌ای و رفتار بی‌ثبات‌کننده خود ادامه داده و اکنون با یافته‌های کارشناسان سازمان ملل، شورای امنیت کمتر از ۳۶ هفته فرصت دارد که برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی اقدام کند.

پیش از این ماموران تحقیق سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بودند معتقد نیستند که شورشیان شیعه حوثی در یمن، به رغم ادعایی که کرده‌اند، حملات چهار ماه پیش به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را انجام داده باشند.

روز شنبه ۲۳ شهریور ماه، دو مرکز نفتی عربستان سعودی مورد حملات پهپادی و موشکی قرار گرفت.

صدای آمریکا نوشت؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، همان زمان جمهوری اسلامی را پشت این حملات دانست و عصر شنبه ۲۳ شهریور در توئیتر رسمی خود نوشت در حالی که روحانی و ظریف تظاهر به دیپلماسی می‌کنند، جمهوری اسلامی پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله به عربستان سعودی است.