آمریکا چنانچه توسط جمهوری اسلامی به ونزوئلا موشک‌ فرستاده شود آن را نابود خواهد کرد

0
176

الیوت آبرامز، نماینده ویژه ایالات متحده در امور جمهوری اسلامی و ونزوئلا، شامگاه دوشنبه 26 اکتبر 2020 هشدار داد که هر گونه موشک‌های دوربردی که جمهوری اسلامی به ونزوئلا ارسال کند را نابود خواهد کرد.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور دولت جمهوری اسلامی و ونزوئلا، شامگاه دوشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی Fox News تاکید کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا «تمام تلاش‌هایش را به کار خواهد گرفت تا مانع از چنین وضعیتی شود، اما چنانچه تسلیحات ارسالی توسط جمهوری اسلامی به کشور حوزه کارائیب (ونزوئلا) برسد « همان جا آن را نابود خواهد کرد».

علی‌رغم این‌که رسانه‌های مختلفی در روزهای اخیر به عدم وجود چنین قرارداد قریب الوقوع فروش موشک میان تهران و کاراکاس اشاره کردند، جمهوری اسلامی اما از تصمیم خود برای فروش تسلیحات خبر داده و ونزوئلا نیز هدف واضحی برای فروش این‌گونه تسلیحات است.

الیوت آبرامز افزود که به دلیل انزوای کامل رژیم‌های حاکم بر دو کشور ایران و ونزوئلا و نبود هیچ گونه ارتباطی با جهان، قیمت محموله‌های بنزین ایرانی ارسالی به کاراکاس با طلا پرداخت می‌شود که هر سکه طلای ونزوئلا معادل دهها هزار دلاری است که مردم ونزوئلا برای فراهم کردن غذا و دارو به آن احتیاج دارند.

العربیه نوشت؛ الیوت آبرامز در بخش دیگری از سخنانش در این گفتگوی تلویزیونی که جمهوری اسلامی عملا موشک در اختیار شبه‌نظامیان حوثی در یمن قرار داده و «می‌دانیم که آنها آماده انجام چنین اقدامی در ونزوئلا هستند و مشتریان احتمالی دیگری (..) نیز در راهند و هر محموله سلاح توسط جمهوری اسلامی ثبات آمریکای جنوبی و منطقه دریای کارائیب را به هم زده و به ویژه برزیل، کلمبیا و گویان، همسایگان ونزوئلا را با خطر مواجه خواهد کرد».