آمریکا: نمی‌توانیم تا ابد منتظر بازگشت جمهوری اسلامی به مذاکرات هسته‌ای بمانیم

0
238

رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور جمهوری اسلامی، گفته است که واشینگتن نمی‌تواند «تا ابد» منتظر تصمیم‌گیری جمهوری اسلامی برای بازگشت به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» بماند.

مالی، روز جمعه 12 شهریور، در گفت‌وگو با تلویزیون «بلومبرگ»، اظهار داشت، که آمریکا تاکنون نشانه‌ای مبنی بر این‌که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی آماده مشارکت در دور هفتم مذاکرات وین بوده را، دریافت نکرده است.

مذاکرات اتمی وین پس از 6 دور از 28 خرداد گذشته و با انتخاب ابراهیم رئیسی به ریاست جمهور جمهوری اسلامی متوقف شده است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی هم اخیرا گفته است که بازگشت به مذاکرات اتمی احتمالا دو تا سه ماه طول بکشد.

العربیه به نقل از تلویزیون بلومبرگ نوشت؛ بنماینده ویژه ایالات متحده در امور جمهوری اسلامی در مصاحبه خود با بلومبرگ تاکید کرده است: «ما نمی‌توانیم هنگامی که جمهوری اسلامی در حال پیشرفت هسته‌ای است، تا ابد منتظر بمانیم. چراکه ادامه پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی باعث می‌شود بازگشت به برجام در مرحله خاصی بی‌فایده باشد.»

مالی با طرح این‌که «آمریکا آماده شکیبایی است»، افزود: «این موضوع نباید برای مدت طولانی به تعویق بیفتد، چراکه در مقطعی ما باید به یک نتیجه متفاوتی دست یابیم.»

او گفت: «اگر جمهوری اسلامی خواستار چیزی متفاوت است، بیاییم برای یک توافق متفاوت مذاکره کنیم. اگر می‌خواهند به برجام برگردند، پس بیایید به تعهدات 2016 بازگردیم.»