آمریکا مدیر مجموعه مرتبط با حزب الله و هفت شرکت تحت مدیریت او را تحریم کرد

0
198

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد جهت قطع کردن بازوهای شبکه‌ مالی حزب الله لبنان، «محمد عبدالله الامین» را در فهرست افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت، الامین با «ادهم حسین طباجا» از افراد حزب الله و یکی از مسئولان امور مالی آن گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی، همکاری نزدیک دارد.

«ادهم حسین طباجا» مدیر یکی از شرکت‌های گردشگری زیر مجموعه حزب الله است، که نام او هم پیشتر از سوی دولت ایالات متحده در فهرست افراد مرتبط با تروریسم قرار گرفته بود.

بنا بر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، علاوه بر محمد الامین، نام هفت شرکت در لبنان نیز – که تحت مالکیت یا مدیریت او قرار دارند – به فهرست تحریم‌های مرتبط با تروریسم اضافه شده‌اند.

حزب الله لبنان در ۸ اکتبر ۱۹۹۷ توسط وزارت خارجه ایالات متحده به عنوان یک «سازمان تروریستی خارجی» شناخته شد و آن را از اکتبر ۲۰۰۱ و تصویب قوانین مرتبط، تحت تحریم‌های مختلف قرار گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا اواخر اردیبهشت اعلام کرد جهت اخلال در فعالیت‌های مالی حزب‌الله در اروپا، آفریقا و خاور میانه، یک شبکه مالی و یک کانال ارتباطی جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

نام رهبر این گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی نیز یک روز پیش از آن، به دلیل فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اش در خاور میانه، به فهرست تحریم‌های تروریسم دولت ایالات متحده اضافه شده بود.

به گزارش صدای آمریکا؛ واشنگتن پیش از آن هم رئیس کل و یک مقام ارشد بانک مرکزی جمهوری اسلامی را، به همراه سه مقام ارشد حزب الله و بانک «البلاد» عراق، به دلیل حمایت از تروریسم در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.