آمریکا شبکه بین‌المللی تحت مدیریت سپاه و تامین‌کننده مالی حوثی‌ها را تحریم کرد

0
204

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا یک شبکه بین‌المللی گسترده تحت مدیریت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که تامین‌کننده مالی حوثی‌ها است و تاکنون دهها میلیون دلار برای حوثی‌ها در یمن حواله کرده را مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه 23 فوریه در بیانیه‌ خود در این‌باره اعلام کرد که این میلیون‌ها دلار اموال که از طریق شبکه بین‌المللی گسترده تحت مدیریت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به یمن انتقال داده شده در حمایت از حملات حوثی‌ها به‌کار رفته است.

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به جابجایی دهها میلیون دلار برای تامین مالی حوثی‌ها در یمن اقدام کرده و حوثی‌ها همچنان به حملات موشکی و پهپادی خود علیه همسایگان یمن ادامه می‌دهند.

العربیه نوشت؛ خزانه‌داری آمریکا افزود که حوثی‌ها به‌رغم فراخوان‌های صلح، همچنان به اقدامات ویرانگر خود علیه یمن ادامه می‌دهند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده همچنین تاکید شد که آمریکا به همکاری‌ با هم‌پیمانان منطقه‌ای خود علیه کسانی که زمان جنگ را در یمن طولانی می‌کنند، ادامه می‌دهد.

دولت آمریکا با اعلام تحریم‌ این شبکه بین‌المللی تحت مدیریت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که تامین‌کننده مالی حوثی‌ها است، تاکید کرد که رهبران حوثی باید به حملات خشونت‌بار خود پایان داده و برای پایان دادن به جنگ در یمن گفت‌وگو کنند.