آمریکا در نشست شورای امنیت: تسلیم شگرد خطرناک رژیم جمهوری اسلامی برای کاهش فشارها نشوید

0
79

ریچارد میلز، معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نشست دوره ای شورای امنیت این سازمان برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ از دیگر اعضای این نهاد خواست تا در برابر «شگرد خطرناک» رژیم جمهوری اسلامی به کاهش فشارهای اقتصادی علیه رژیم جمهوری اسلامی تن ندهند.

معاون نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل بسیاری از اعضای شورای امنیت را متهم کرد که محدودیت های وضع شده علیه رژیم جمهوری اسلامی را نادیده گرفته اند.

وی عدم واکنش شورای امنیت سازمان ملل متحد را تهدیدی برای «اعتبار» این شورا ارزیابی کرد. ریچارد میلز افزود که اگر رژیم جمهوری اسلامی به دنبال رهایی از تحریم های هسته ای است باید جدیت خود در تغییر اساسی رفتارش را نشان دهد.

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل بر لزوم مذاکره تهران بر سر فعالیت های هسته ای، تولید موشک های بالستیک، حمایت از تروریسم، بازداشت شهروندان ایرانی و دیگر فعالیت های «بی ثبات کننده» رژیم جمهوری اسلامی در منطقه تاکید کرد.

یورونیوز نوشت؛ جلسه دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد هر شش ماه یک بار برای بررسی نحوه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا و توافق هسته ای رژیم جمهوری اسلامی تشکیل می شود. جلسه روز سه شنبه به دلیل همه گیری ویروس کرونا به صورت مجازی و از طریق تماس ویدئویی نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد.