آمریکا حامیان مالی نیروی قدس سپاه و حماس را تحریم کرد

0
181

همزمان با دور دیگری از تحریم ایالات متحده علیه حامیان مالی نیروی قدس سپاه پاسداران و حماس، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید به فشار بر جمهوری اسلامی و گروه‌های وابسته به آن برای جلوگیری از گسترش اقدامات تروریستی ادامه می‌دهد.

پنجشنبه شب هفت شهریور،‌ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود نوشت: «اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت دارایی ایالات متحده واسطه‌های مالی حماس را به دلیل دریافت پول‌ از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رژیم جمهوری اسلامی جهت پشتیبانی از فعالیت‌های نامشروع تحریم کرد. ما به تحریم افراد و نهادهایی که اولویت‌های تروریسم حماس علیه اسرائیل و مردم فلسطینی را تسهیل یا از آن حمایت کنند، ادامه خواهیم داد.»

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (دارایی) آمریکا روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه اعلام کرد با همکاری دولت عمان، حامیان مالی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی و گروه فلسطینی حماس را تحت تحریم قرار داده است.

بر اساس این بیانیه، محمد سرور، کمال عبدالرحمان عارف عواد، فواز محمود علی ناصر، و محمد کمال الأی بابت ارائه خدمات مالی، تامین مواد و تجهیزات، و پشتیبانی تکنولوژیکی، یا حمایت از این خدمات، تحریم شده‌اند.

تحریم علیه جمهوری اسلامی در روزهای اخیر شدت گرفته است. روز چهارشنبه ۶ شهریور، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شبکه مرتبط با حامد دهقان و شرکت‌های صوری آن در هنگ‌کنگ و شبکه سیدحسین شریعت، برای دستیابی به تولیدات آلومینیومی برای وزارت دفاع جمهوری اسلامی، تحریم شدند.

صدای آمریکا گزارش داد؛ بعد از این تحریم بود که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده با اشاره به تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا علیه دو شبکه مرتبط با خریدهای نظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد فشار آمریکا بر رژیم جمهوری اسلامی تا تغییر رویه ادامه می‌یابد.