آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه پنج مأمور جمهوری اسلامی کمک کننده به حوثی‌های یمن اعلام کرد

0
288

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه تحریم های جدیدی را علیه پنج مأمور جمهوری اسلامی اعلام کرد. وزارت خزانه داری آمریکا می گوید این افراد به شبه نظامیان حوثی یمن از جانب سپاه پاسداران کمک های تخصصی نظامی کرده اند.

این تحریم ها کمتر از دوهفته پس از حمله موشکی حوثی ها به ریاض صورت می گیرد. مقامات سعودی می گویند حمله موشکی حوثی ها را دفع کردند.

در فهرست تحریم شدگان، اسامی مهدی آذرپیشه، محمدآقا جعفری (محمد جعفری)، محمود باقری کاظم آباد، جواد (علی) بردبار شیرامین، و سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی به چشم می خورد.

این افراد به سپاه پاسداران از جمله نیروی قدس و فرماندهی موشکی الغدیر نسبت داده شده اند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، باقری و جعفری کار نظارت بر انتقال اجزای موشک های بالیستیک در منطقه و سپس استقرار موشک ها را در حمایت از فعالیت های سپاه پاسداران برعهده دارند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی به خاطر تهیه یا تلاش برای تهیه منابع مالی، مواد مورد نیاز، تهیه فناوری و پشتیبانی یا ارائه خدمات در حمایت از سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات سپاه تحریم شده است. این سازمان مسئول تحقیقات و توسعه موشک های بالیستیک است و از تلاش های سپاه برای ارتقای توان موشکی حوثی ها پشتیبانی کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا می گوید در نتیجه اعمال این تحریم ها، دارایی های این افراد از امروز در حوزه آمریکا مسدود می شود و آمریکاییان به طور کل از معامله با آنها منع می شوند.

به گزارش صدای آمریکا؛ همچنین، با اعمال تحریم های ثانویه، مؤسسات مالی خارجی که آگاهانه به معاملات مالی آنها کمک کنند، یا افرادی که از اقدامات آنها به نوعی با ارائه کمک های مادی یا کمک های دیگر پشتیبانی کنند، با خطر تحریم های آمریکا روبرو می شوند و ممکن است دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا قطع شود و دارایی های آنها در آمریکا مسدود شود.