آمریکا: بمب‌ها برای نابود کردن سایت «فردو» جمهوری اسلامی آماده‌اند

0
128

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که بمب‌های ویژه سازه‌های بتنی زیر زمینی می‌توانند تمامی ساختارهای زیرزمینی هسته‌ای جمهوری اسلامی، از جمله سایت فردو را نابود کنند. آمریکا گزینه نظامی را باز نگاه داشته است.

یک روز پس از سخنان خامنه‌ای در باره مذاکرات هسته‌ای، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده گزینه نظامی را نادیده نگرفته است.

سایت جروزالم پست اسرائیل به نقل از شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان نوشت: «اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده، با اشاره به پایدار ماندن گزینه نظامی در صورت به‌نتیجه نرسیدن گفتگوهای هسته‌ای با جمهوری اسلامی، گفت که بمب‌های ضد سازه‌های بتنی قادر خواهند بود برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی را به‌طور کامل نابود کند و مقام‌های جمهوری اسلامی این مساله‌ را به خوبی درک می کنند. او در پاسخ به این پرسش که آیا این بمب‌ها برای هدف قراردادن سازه‌هایی مثل «فردو» آماده‌اند یا نه، گفت: “بله، این بمب‌ها برای زدن چنین سازه‌هایی طراحی شده‌اند و وظیفه من به عنوان وزیر دفاع، همزمان با ادامه‌ گفتگوها، این است که گزینه نظامی را روی میز نگاه دارم.”

اہن بمب‌ها، توان تخریب سازه‌های زیر ۶۶ متری عمق زمین را دارند و به گفته اشتون کارتر، آماده استفاده از سوی نیروهای نظامی آمریکا هستند.

وزیر دفاع آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که هدف دولت اوباما، متوقف کردن برنامه هسته‌ای نظامی جمهوری اسلامی از طریق گفتگو به جای درگیری نظامی است.

العربیه گزارش داد؛ اشتون کارتر همچنین گفت که با وجود اینکه ممکن است جمهوری اسلامی و کره شمالی در برنامه هسته‌ای مشارکت کنند، مجریان برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نیازی به دانش کره‌ای‌ها ندارند.

کره شمالی به سوریه در راه اندازی یک رآکتور هسته‌ای کمک کرده بود. این رآکتور توسط نیروی هوایی اسرائیل نابود شد.