آمریکا و بریتانیا: تحریم های بیشتری علیه بشار اسد در نظر داریم

0
240

آمریکا و بریتانیا به دنبال اعمال تحریم های بیشتر علیه بشار اسد و حامیان او هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام های بریتانیا و آمریکا روز یکشنبه، ۲۵ مهر، گفتند تحریم های بیشتری علیه رژیم بشار اسد و متحدان او در نظر گرفته اند. آنها همچنین از روسیه خواستند تا به پایان دادن به بحران سوریه کمک کند.

در بخشی از ملاقات روز یکشنبه در لندن میان جان کری، وزیر خارجه آمریکا، و بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا، که به بحران سوریه اختصاص داشت آقای جانسون گفت «افزایش فشارها حیاتی است و ما گزینه های زیادی پیشنهاد کردیم که مربوط است به اعمال تحریم های بیشتر علیه رژیم سوریه و حامیان آن، اقداماتی که افراد مسؤول در جنایات جنگی را به دادگاه کیفری بین المللی بیاورد.»

آقای جانسون که گفته است اروپا علاقه ای به وارد شدن به جنگ را ندارد، با اشاره به اینکه بازپسگیری شهر حلب از سوی رژیم اسد و حامی او روسیه امری «بسیار بعید» به نظر می رسد، از ایران و روسیه خواست تا برای پایان دادن به بحران داخلی سوریه اقدام کرده و از خود رهبری نشان دهند.

جان کری همچنین تأیید کرد که آمریکا و متحدان آن به فکر اعمال تحریم های بیشتر علیه رژیم اسد هستند، اما او اشاره ای به تحریم ها علیه روسیه نکرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ او گفت «ما تحریم های بیشتری را در نظر داریم و تأکید می کنیم که پرزیدنت اوباما هیچ گزینه ای را از روی میز بر نداشته است.»